۰ نفر

گاز مونوکسیدکربن جان دو نفر را گرفت

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۰۱
کد خبر: 410864
گاز مونوکسیدکربن جان دو نفر را گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: دو نفر در این شهرستان بر اثر وقوع حادثه گازگرفتگی و استفاده از وسایل غیراستاندارد گرمازا در چادر جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد هاشم قسام یکشنبه در این باره گفت: مأموران پاسگاه بابامنیر شهرستان ممسنی از طریق سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان حادثه گازگرفتگی در یکی از مناطق عشایرنشین قرار گرفتند و به محل اعزام شدند.

قسام ادامه داد: در بررسی های انجام گرفته، مشخص شد ۲ مرد ۴۵ و ۵۰ ساله در داخل یک چادر بر اثر گازگرفتگی فوت کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: جسدهای این دو نفر تحویل پزشکی قانونی شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا آخر آذرماه امسال ۲۸۱ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در فارس توسط تیم‌های امدادی اورژانس به مراکز درمانی این استان منتقل شدند که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

محمد جواد مرادیان افزود: ۲۴۱ نفر از این تعداد پس از اقدامات درمانی توسط تیم‌های امدادی اورژانس در محل حادثه بصورت سرپایی درمان شدند که تعداد درمان شدگان در محل به نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در ۹ ماه امسال ۱۵ نفر به دلیل مجاورت با گاز منوکسیدکربن در استان فارس جان خود را از دست داده اند که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسوول، تعداد کشته شدگان دی ماه ۹۸ هنوز به این آمار افزوده نشده است.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.