۰ نفر

اعتراف دروغ به قتل برای رهایی از شرایط زندان

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۸:۲۴
کد خبر: 386158
اعتراف دروغ به قتل برای رهایی از شرایط زندان

پسری جوان که مدتی بعد از دستگیری به اتهام زورگیری به یک فقره قتل اعتراف کرده بود، اکنون می‌گوید به‌دلیل شرایط بدی که در زندان داشت، به‌دروغ چنین ادعایی را مطرح کرد تا بلکه از آن وضعیت خلاص شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این متهم 25ساله و همدستش خردادماه از سوی کارآگاهان دستگیر شدند. این دو نفر با پرسه‌زنی در خیابان‌ها سراغ افراد تنها می‌رفتند و با تهدید چاقو و قمه از آنان زورگیری می‌کردند.

بعد از دستگیری این متهمان هفت مال‌باخته آنها را به‌عنوان سارق شناسایی کردند. یکی از آنها گفت: شب در حال عبور از خیابان بودم که موتورسیکلتی مقابل پایم ترمز کرد و این دو جوان درحالی‌که چاقو در دست داشتند، مرا تهدید کردند. آنها مرتب تأکید می‌کردند اگر مقاومت کنم، مرا می‌زنند به‌همین‌دلیل، تسلیم شدم و آنها همه پول‌هایم را سرقت کردند.

شکات دیگر نیز جملاتی مشابه را به زبان آوردند و از خشن‌بودن زورگیران سخن گفتند. این در حالی بود که دو متهم در ابتدا ارتکاب هرگونه جرمی را انکار می‌کردند اما حتی دوستان آن دو نیز علیه‌شان شهادت دادند و گفتند این دو نفر از آنان نیز دزدی کرده‌اند.

به‌این‌ترتیب، دو زورگیر روانه زندان شدند تا اینکه یکی از آنها به نام جواد از زندان نامه‌ای به کارآگاهان نوشت و ادعا کرد مرتکب قتل شده است. او در این نامه توضیح داد: من و همدستم در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدیم و بعد از شناسایی افراد فقط از آنها زورگیری می‌کردیم. در یکی از سرقت‌ها طعمه‌ای که انتخاب کرده بودیم، تسلیم ما نشد و سعی کرد مقاومت کند. به‌همین‌دلیل، من او را با چاقو زدم و  آن مرد غرق در خون روی زمین افتاد و به‌احتمال بسیار زیاد کشته شد. من و دوستم سریع از آنجا فرار کردیم اما من در همه این مدت بابت کاری که انجام داده بودم عذاب وجدان داشتم تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم واقعیت را فاش کنم تا بلکه از این عذاب راحت شوم.

پس از اعترافات تازه جواد پرونده بار دیگر به جریان افتاد و بازپرس دستور داد در این‌باره تحقیق شود اما کارآگاهان هیچ نشانه‌ای از قتل مورد ادعایی جواد به‌دست نیاوردند و معما پیچیده‌تر شد.

جواد دیروز از زندان به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت تا درباره ادعای جدیدش توضیح دهد. او وقتی مقابل بازپرس ایستاد، گفت ادعایش درباره قتل دروغ بود.

این جوان توضیح داد: پدر و مادر من سال‌ها قبل جدا شده و هر دو ازدواج مجدد کرده‌اند. من با پدر و نامادری‌ام زندگی می‌کردم و وضع خوبی نداشتم. از نظر مالی نیز در تنگنا بودم به‌همین‌دلیل، با همکاری دوستم شروع به زورگیری کردم. وقتی دستگیر شدم و به زندان افتادم، شرایط برایم خیلی سخت شد. زندانیان دیگر مرا اذیت می‌کردند. آنها مجبورم می‌کردند کارهای شخصی‌شان را انجام دهم، برایشان غذا بپزم، لباس‌هایشان را بشویم و هر کاری که داشتند به من محول می‌کردند. شرایط آن‌قدر برایم سخت شده بود که ترجیح می‌دادم بمیرم. پیش خودم فکر کردم از مرگ بالاتر چیزی نیست به‌همین‌دلیل، به‌دروغ نامه‌ای نوشتم و به قتل اعتراف کردم تا بلکه از این وضعیت خلاص شوم.

بنا بر این گزارش، اکنون اعترافات تازه جواد در پرونده ثبت شده است و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد تا بالاخره واقعیت  مشخص شود.