۰ نفر

انتقام کارمند اخراجی با دستکاری در سیستم پرداخت حقوق

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱:۲۳
کد خبر: 385016
انتقام کارمند اخراجی با دستکاری در سیستم پرداخت حقوق

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شناسایی عامل ایجاد اختلال در سیستم پرداخت حقوق و دستمزد یک شرکت معروف مشهدی خبر داد و گفت : طبق قانون هر فردی که با تغییر اطلاعات، پاک کردن داده های اشخاص حقیقی و حقوقی موجب ضرر و زیان به افراد شود به ۲تا ۳سال حبس و جریمه نقدی محکوم خواهدشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ جواد جهانشیرى رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانى پلیس فتا ،ضمن تشریح این خبر گفت: مدیران این شرکت معروف مشهدی که شهرت بالایى دارد، چند روز پیش از رسیدن به ماه جدید متوجه اشکالی فنی در بخش اطلاعات حقوق و دستمزد کارگران شرکت شدند. مشکل از این قرار بود که تمامی اطلاعات موجود از کارگران شامل، میزان کارکرد ماهانه، اضافه کار، کسری کار و... به صورت ناگهانی از سیستم های شرکت پاک شده بود،چیزی که موجب شد واریز حقوق برای کارگران به مشکل بخورد؛ از این رو نماینده حقوقى شرکت جهت روشن شدن قضیه با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا مراجعه کرد.

سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع، گروهی از کارشناسان پلیس فتا استان با مراجعه به این کارخانه از نزدیک به بررسی موضوع پرداختند، آن ها با دیدن تمام اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و بی نتیجه مانده بود، با توجه به تجربه شان موضوع انتقام گیری را مطرح کردند و از مسئولان شرکت خواستند تا فهرستی از افراد اخراجی و حتی افرادی که با آن ها اختلاف حساب دارند را آماده و در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار دهند.

این مقام انتظامى افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی فهرست افراد اخراجى شرکت، سوابق افراد را رصد کردند که در نهایت به یکی از حسابداران سابق این شرکت مظنون شدند و در ادامه این فرد که مردى سی وهشت ساله و چندماه قبل، از این شرکت اخراج شده بود، به پلیس فتا احضار شد.

وى ادامه داد: مرد جوان با دیدن شواهد جرم خود راپذیرفت و اعتراف کرد در سایه غفلت مسئولان شرکت و تغییر ندادن رمزهای ورود به سیستم های رایانه ای، با آیدی مشخصی چندین بار به این سیستم ها وارد شده است.

سرهنگ جهانشیرى گفت: متهم در اعترافاتش اعلام کرد که به عنوان حسابدار در این مجموعه کار می کرده است و چندی پیش با مسئولان شرکت به اختلاف خورده است و اخراج مى‌شود، اما چند وقت بعد به صورت تصادفی به آدرس های رایانه ای این شرکت متصل شده و متوجه می شود که رمزهای ورود بعد از اخراج او تغییر نکرده است. او در چند نوبت به سیستم های کارخانه نفوذ می کند و در نهایت تمام اطلاعات مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان شرکت را سرقت می کند تا به موقع بتواند از آن ها سوء استفاده کرده و از مسئولان این کارخانه انتقام بگیرد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ضمن اشاره به معرفى متهم به مراجع قضایى و بازگرداندن اطلاعات سرقتی به کارخانه و رفع مشکل پرداخت حقوق کارگران اعلام کرد: هر چند مسئولان این کارخانه توانستند در پرداخت های آتی کارگران را راضی و خشنود سازند، اما این یک اصل است که مسئولان شرکت ها و کارخانه ها باید حتما بعد از رفتن یک نیرو از شرکتشان تمام دسترسی های او را مسدود کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طبق قانون هر فردی که با تغییر اطلاعات، پاک کردن داده های اشخاص حقیقی و حقوقی موجب ضرر و زیان به افراد شود به ۲تا ۳سال حبس و جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

شایان ذکر است ،پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع گردند.