۰ نفر

اغفال دختران با وعده ازدواج

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۰۴
کد خبر: 334168
اغفال دختران با وعده ازدواج

پلیس در جست‌وجوی مردی است که با خواستگاری از دختران آنان را فریب می‌دهد و دست به سرقت و کلاهبرداری می‌زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران با صدور مجوز انتشار تصویر بدون پوشش مرد جوانی که دختران را با وعده ازدواج فریب می‌داد، از هم‌وطنان خواست اطلاعات خود را درباره او در اختیار پلیس قرار دهند.

همچنین بازپرس سعید احمدبیگی از مال‌باختگانی که از سوی این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، خواست با مراجعه به این شعبه برای رسیدگی به پرونده خود اقدام کنند.

بازپرس احمدبیگی درباره این متهم گفت: او مردی 42 ساله به نام کورش است و پس از آشنایی با دختران، پس از مدتی با اجاره خودروهای گران‌قیمت و نشان‌دادن خود به‌عنوان فردی ثروتمند موضوع خواستگاری از دختران را مطرح می‌کرد، اما هدف اصلی او سرقت و کلاهبرداری از طعمه‌هایش بود.

رسیدگی به این پرونده با شکایت دختری در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای ناحیه 5 آغاز شد و شاکی در تشریح ماجرا گفت: پس از مدتی که با کوروش آشنا شدم، موضوع ازدواج را مطرح کرد و چند روز بعد هم به بهانه خرید من را به یکی از مراکز خرید تهران برد، اما در فرصتی مناسب کیف حاوی طلاهایم را که در خودرو بود، سرقت کرد. با طرح این شکایت، تحقیقات برای دستگیری کوروش آغاز شد و این در حالی بود که هم‌زمان شکایات مشابهی مطرح شد که به قطر پرونده اضافه کرد. شاکی دیگر این پرونده در تشریح ماجرا گفت: به جاده چالوس رفته بودیم. من به دستشویی رستورانی رفته بودم و وقتی آمدم متوجه شدم کیف پول و طلایم را که در ماشین بود، سرقت کرده است. همچنین شاکی دیگری گفت: کوروش به بهانه خرید خودرو برای من، مبلغی پول از من کلاهبرداری کرد.

متهم در مورد دیگری از خانه یکی از مال‌باختگان پول و طلا سرقت کرده است. در‌حالی‌که تعداد مال‌باختگان به 10 نفر رسیده بود، تحقیقات درباره شگردهای متهم تحت تعقیب و شناسایی او ادامه داشت تا اینکه مشخص شد متهم چند سال قبل نیز به اتهام مشابه دستگیر شده بود و در آن پرونده نیز از تعداد زیادی دختر جوان با شگردهای مختلف اما با طرح موضوع آشنایی قبل از ازدواج اقدام به سرقت کرده و در نهایت محکوم به حبس شده بود.

همه این اطلاعات در حالی به دست آمد که اقدامات انجام‌‌شده از سوی مأموران پلیس آگاهی تهران تاکنون منجر به بازداشت این متهم نشده است. در‌حال‌حاضر به‌دلیل بی‌نتیجه‌بودن تحقیقات، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران با توجه به ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری مجوز انتشار بدون تصویر این متهم را صادر کرده است تا هر کس اطلاعاتی از او دارد، موضوع را به مأموران پایگاه دوم آگاهی تهران در جنت‌آباد یا شعبه ۱۵ بازپرسی ناحیه ۵ تهران اطلاع دهد