۰ نفر

سرقت‌های مسلحانه 2برادر در پوشش مأمور پلیس

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۶:۴۵
کد خبر: 320779
سرقت‌های مسلحانه 2برادر در پوشش مأمور پلیس

دو برادر که با معرفی خود به‌عنوان مأمور دست به سرقت مسلحانه از شهروندان می‌زدند، بعد از دستگیری به چند فقره دزدی اعتراف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، ساعت 14 روز پنجشنبه دو هفته پیش فردی دستبند به‌دست به واحد گشت کلانتری جنت‌آباد مراجعه و بیان کرد از دست دو سارق مأمورنما گریخته است.

این شخص پس از انتقال به کلانتری در اظهاراتش به مأموران گفت: سرنشینان یک خودروی سمند سفید درحالی‌که اسلحه و دستبند در اختیار داشتند، در خیابان جنت‌آباد جلوی من را گرفتند و بدون نشان‌دادن کارت شناسایی، ضمن معرفی خود به‌عنوان مأمور دستبند به دستانم زدند و من را سوار ماشین کردند. آنها پس از سوارکردنم به ماشین گوشی تلفن‌همراه، کارت‌های بانکی، وجه نقد و... من را گرفتند.

مال‌باخته درباره نحوه فرار از دست افراد مأمورنما توضیح داد: سرنشینان سمند بعد از اینکه من را سوار ماشین کردند، برخلاف رفتار مأموران واقعی رمز کارت‌های عابربانک مرا گرفتند. آنها مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کردند تا رمز را امتحان کنند. این‌طور بود که اطمینان پیدا کردم آنها مأمور نیستند. به‌همین علت در یک لحظه از متوقف‌بودن ماشین در کنار خیابان استفاده کردم و درحالی‌که به دستانم دستبند زده شده بود، از سمند پیاده شدم و فرار کردم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه در پوشش مأمور، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مسئول تحقیق در‌این‌باره  شدند. آنها با انجام اقدامات ویژه پلیسی، بهره‌گیری از اظهارات مال‌باخته و تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام امیر (34ساله) شدند که پیش از این بارها به اتهام «سرقت تحت پوشش مأمور» و «سرقت مسلحانه» دستگیر و روانه زندان شده بود. امیر آخرین‌بار به اتهام آزار و اذیت جنسی دستگیر و سال گذشته از زندان آزاد شده بود.

کارآگاهان بعد از شناسایی تصویر امیر به‌عنوان یکی از سرنشینان خودروی سمند سفیدرنگ با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که برادر «امیر» به نام «حسام» (36ساله) نیز یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت داخل خودرو است که یک خودروی سمند سفید نیز در اختیار دارد.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده با شناسایی مخفیگاه این دو برادر در منطقه تهرانسر به این محل رفتند و ساعت 10 روز شنبه هفته جاری موفق به دستگیری هر دو برادر شدند. در زمان دستگیری، دو برادر درحالی‌که با خودروی سواری سمند قصد خارج‌شدن از مخفیگاه خود را داشتند، با اطلاع از حضور پلیس تلاش کردند از دست کارآگاهان متواری شوند که بلافاصله لاستیک خودروی آنها هدف گلوله قرار گرفت و پس از توقف خودرو هر دو نفر بازداشت شدند.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهمان، موفق به کشف چندین پلاک دارای سابقه سرقت، چراغ گردان، یک قبضه سلاح وینچستر و یک دستگاه موتورسیکلت ns دارای سابقه سرقت شدند. در بررسی سابقه موتورسیکلت مسروقه نیز مشخص شد متهمان این موتورسیکلت را پس از شناسایی آن در سایت دیوار و تماس و قرارگذاشتن با فروشنده در پوشش خریدار به‌شیوه مسلحانه سرقت کرده‌اند.

متهمان که هر دو نفرشان اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه دارند، پس از دستگیری و انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به سرقت تحت پوشش مأموران همراه با تهدید سلاح گرم اعتراف کردند و گفتند در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در الهیه، محدوده اتوبان همت و... دزدی‌هایی را انجام داده‌اند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران، قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر شد و متهمان برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند.