۰ نفر

توسط پلیس اندونزی؛

فروشنده اینستاگرامی نوزادان دستگیر شد

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۳
کد خبر: 307553
فروشنده اینستاگرامی نوزادان دستگیر شد

پلیس اندونزی چهار نفر را در جریان خرید و فروش نوزادان در یک صفحه اینستاگرامی دستگیر کرد که هر یک را به 15 سال حبس محکوم شدند.

به گزارش گاردین، مرد 29 ساله اندونزیایی که ادعا می شود حسابی را در اینستاگرام برای فروش نوزادان ایجاد کرده بود توسط پلیس اندونزی دستگیر شد؛ گفته می شود یک زن 22 ساله که خواستار فروش نوزاد خود بود به همراه یک قابله و یک خریدار نیز در این رابطه دستگیر شدند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته پلیس اندونزی، سوم اکتبر سال جاری پلیس در سوربایای این کشور، معامله برنامه ریزی شده ای توسط یک زن مبنی بر فروش نوزادش به مبلغ 15 میلیون روپیه را متوقف کرد. اعلامیه فروش، پول ها و پیام های رد و بدل شده توسط فروشنده و خریدار توسط پلیس ثبت و ضبط شد.
این حساب اینستاگرامی با 700 عضو و یک سال سابقه فعالیت، شامل زنانی بود که اکثرا به دلیل مشکلات مالی، عکس کودکان خود را برای فروش در این صفحه قرار داده بودند؛ این حساب در حال حاضر بسته شده است.
به گزارش گاردین، آخرین پست این صفحه، 15 سپتامبر سال جاری (حدود یک ماه پیش) منتشر شد؛ عکسی سیاه و سفید از یک نوزاد که طبق توضیحات پسری یک ماهه و مسلمان بود، از کاربران درخواست شده بود تا در صورت تمایل با فروشنده تماس بگیرند.
متهمان این پرونده هر کدام به حداکثر 15 سال حبس محکوک شدند.
به گفته یک سخنگوی شبکه اجتماعی اینستاگرام، امنیت اجتماع اینستاگرام اولویت اول ما است. اینستاگرام به وضوح کاربران را از انجام فعالیت های مجرمانه و آسیب رساندن به دیگران منع می کند که فروش کودکان نیز یکی از این جرایم است. ما به محض آگاهی از وجود این گونه حساب ها، آنها را غیر فعال خواهیم کرد.