۰ نفر

کشف ۴میلیارد تومان مواد محترقه

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۲۲
کد خبر: 257462
کشف ۴میلیارد تومان مواد محترقه

رئیس پلیس پایتخت تهران از کشف ۱۷تن مواد محترقه پرخطر و غیرمجاز خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سردار رحیمی در پلیس آگاهی تهران با اشاره به کشفیات مواد محترقه در روزهای اخیر گفت: این عملیات مدتهاست شروع شده و پلیس آگاهی، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به کشف ۱۷تن انواع مواد محترقه پرخطر و غیرمجاز گفت: ما در این مدت ۳ باند بزرگ تهیه، توزیع و انتقال مواد محترقه خطرآفرین را شناسایی و دستگیر کردیم.

رئیس پلیس پایتخت افزود: کشفیات ما بالغ بر ۷۳ میلیون انواع مواد محترقه است که از این میان ۸ تن مواد کشف شده بسیار پرخطر هستند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ها در این رابطه نیز گفت: تاکنون ۷۴ نفر را در این زمینه دستگیر کرده ایم که بیشتر در بخش تهیه، توزیع و فروش مواد محترقه فعال بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ انبار بزرگ توزیع کننده مواد را شناسایی و پلمپ کردیم. در همین زمینه ۱۴ دستگاه خودرو که حمل کننده مواد محترقه بودند، توقیف شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ارزش ریالی مواد کشف شده ۴ میلیارد تومان است، گفت: ما جلسات متعددی را با اصنافی چون رنگ فروشی ها، خرازی ها و فروشندگان مواد شیمیایی داشتیم. بعضی از آنها با ما خیلی همکاری کردند و متاسفانه برخی علیرغم هشدارها به کارهای غیرقانونی ادامه دادند.

سردار رحیمی اضافه کرد: در چهارشنبه آخر سال کنترل اقشار آسیب پذیر را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و با مجوزهای قضایی که اخذ شد، در صورتی که افراد مسائل ایمنی را رعایت نکنند، برخورد شدیدی با آنها خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: همچنین خودروی افرادی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کند، توقیف می شود و به شدت با آنها برخورد شده و این توقیف تا پس از پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی با بیان اینکه نیروی انتظامی تهران بزرگ آمادگی کامل برای چهارشنبه سوری کم خطر و کم مسئله را دارد، گفت: مرکز ۱۱۰ تهران بزرگ به صورت شبانه روزی آماده دریافت مطالب شهروندان گرامی است.

وی در پایان گفت: تاکنون ۴ خودروی متخلف که ایجاد مزاحمت می کردند، توقیف شدند.