۰ نفر

مهار آتش سوزی دره‌گلی بویراحمد

۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۷
کد خبر: 197782
مهار آتش سوزی دره‌گلی بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی دره گلی در شهرستان بویراحمد مهار شد.

  عزت الله بهشتی فرد افزود: با حضور نیروهای اداره کل منابع طبیعی، منابع طبیعی بویراحمد، نیروهای مردمی و فعالین محیط زیست و دوستداران طبیعت، آتش نشانی، آب و فاضلاب شهری، آب وفاضلاب روستایی، هلال احمر، امورعشایر و صدا وسیما این آتش سوزی مهار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: این آتش سوزی امروز ۱۵ خرداد از ساعت ۱۵ شروع شده بود که ساعت ۱۸ مهار شد و تعدادی از نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به منظور کنترل محدوده آتش سوزی در عرصه حضور دارند و تا پاسی از شب در منطقه خواهند ماند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی امروز از دره‌گلی شروع و نرسیده به تولگهی ادامه یافت که خوشبختانه مهار شد.

بهشتی فرد تصریح کرد: عمده درختان موجود در این محدوده شامل درختان بلوط هستند. میزان خسارت وارده و مساحت عرصه بعد از اندازه گیری اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: دو نکته مهم در مورد این آتش سوزی برخلاف آتش سوزی‌های پیشین وجود داشت، یکی اینکه با اطلاع‌رسانی و هماهنگی های بوجود آمده به صورت تلفنی و از طریق فضاهای مجازی، حضور نیروهای ادارات در کنار منابع طبیعی بود که امیدواریم این همکاری در آینده ادامه یافته و ادارات دیگر نیز برای تسریع در مهار آتش همکاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دومین مساله تاثیر آتش بر ایجاد شده توسط منابع طبیعی و از طریق یک دستگاه تراکتور در منطقه بود که موجب کنترل آتش و عدم سرایت آتش به سایر مناطق که از انبوه علفهای خشک پوشیده بود، شد.

بهشتی فرد اضافه کرد: از کلیه افرادی که با حضور خود این آتش سوزی را کنترل کردند نهایت تقدیر و تشکر می‌شود.