۰ نفر

کمک مالی مسی به ترکیه حسابی سروصدا کرد / ستاره فوتبال چند میلیون یورو از ثروتش را بخشید؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 700439
کمک مالی مسی به ترکیه حسابی سروصدا کرد / ستاره فوتبال چند میلیون یورو از ثروتش را بخشید؟

لیونل آندرس مسی به مردم زلزله زده ترکیه کمک کمک مالی کرد.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ لیونل آندرس مسی اعلام کرد که به زلزله زدگان ترکیه و سوریه ۳.۵ میلیون یورو کمک مالی کرده است.

علاوه بر کمک مالی مسی به ترکیه، مریح دمیرال مدافع سابق یوونتوس و تیم ملی ترکیه خبر داده است:  من با کریستیانو رونالدو درباره حادثه زلزله ترکیه صحبت کردم و او بسیار ناراحت شد. به همین خاطر با هماهنگی رونالدو پیراهن امضا شده اش که برای من هدیه داده را به حراج می گذارم. کلیه عواید حاصل از حراج صرف مناطق زلزله زده خواهد شد.

ماجرای زلزله ترکیه چیست؟

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر، (دوشنبه، ششم فوریه) جنوب شرق ترکیه را لرزاند و ساختمان‌های شهر ملطیه را تخریب کرد. مقامات ترکیه از کشته شدن ۹ هزارنفر و زخمی شدن صدهاهزار تن تاکنون خبر داده‌اند و زمین‌لرزه با ضربه زدن به منطقه وسیعی، میزان تلفات را افزایش داده است. این زمین‌لرزه، کشورهای همسایه سوریه، لبنان و قبرس را نیز لرزاند.

اگرچه وقوع این زمین‌لرزه بسیار ناگهانی و غافلگیرکننده بود اما «فرانک هوگربیتس»(Frank Hoogerbeets)، زمین‌شناس هلندی و پژوهشگر موسسه «بررسی هندسه منظومه شمسی»(SSGEOS) پیشتر در یک توئیت، وقوع آن را پیش‌بینی کرده بود.

در این توئیت که روز سوم فوریه منتشر شد، آمده است: دیر یا زود در این منطقه(جنوب مرکزی ترکیه، اردن، سوریه، لبنان)، زمین‌لرزه‌ای رخ خواهد داد.