۰ نفر

تغییر چهره باورنکردنی بازیگر خردسال بچه های آسمان در آستانه ۴۰ سالگی + عکس

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 690356
تغییر چهره باورنکردنی بازیگر خردسال بچه های آسمان در آستانه ۴۰ سالگی + عکس

عکسی از میرفرخ هاشمیان بازیگر خردسال بچه های آسمان در گذر زمان.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ میرفرخ هاشمیان متولد ۱۰ آذر ۱۳۶۵ در تهران ، شهرت او در ۹ سالگی با فیلم بچه های آسمان شروع شد. از معدود بازیگرانی است که میتوانست آینده درخشانی داشته باشد او زمانی آنقدر مشهور شد که عکسش وارد کتب درسی هم شد ، اما حالا نقاش ساختمان است.

بعد از بچه های آسمان نیز در فیلم کوتاهی به اسم کیف بازی کرد، ولی دیگر متاسفانه پیشنهادی دریافت نکرد. عکس این بازیگر  بچه های آسمان و روند تغییر چهره او را در ادامه می بینید.

تغییر چهره باورنکردنی بازیگر خردسال بچه های آسمان در آستانه ۴۰ سالگی

تغییر چهره باورنکردنی بازیگر خردسال بچه های آسمان در آستانه ۴۰ سالگی + عکس

 از میان ۶ هزار دانش آموز انتخاب شدم

میرفرخ هاشمیان درباره نحوه انتخابش می گوید: مجید مجیدی برای فیلمش از ۶ هزار دانش آموز تست گرفته بود و کلاس ما، آخرین کلاسی بود که برای انتخاب بازیگر آمد و من چون آن روز دفتر نقاشی ام را نبرده بودم ، معلم من را دعوا کرد و داشتم گریه می کردم.

آقای مجیدی وارد کلاس شد و به من گفت سرت را بالا بیار و به دوربین نگاه کن و همین که با گریه سرم را بالا آوردم ، آقای مجیدی گفت خودش است ، من فکر می کردم بازرس هستند و به خاطر نبردن دفتر نقاشی نمره انضباطم را می خواهند کم کنند. خلاصه به اتفاق آن ها به کلاسی خالی رفتم و از من فیلم گرفتند و مصاحبه کردند و آن جا فهمیدم خبرهایی هست و بعد از صحبت های اولیه از پدرم اجازه ام را گرفتند و بعد تمرین سر صحنه رفتم و همان جا متن ها را به من می دادند و می خواندم و بازی می کردم.

دستمزد برای بازی در فیلم بچه‌های آسمان

برای بازی در بچه های آسمان ۱۰۰ هزار تومان دستمزد گرفتم که آن را به پدرم دادم. البته آقای مجیدی این دستمزد را به زور به من داد بازیگر بچه های آسمان همچنین یادآور شد : بعد از فیلم شناخته شده بودم و وقتی من را می دیدند ، خوشحال می شدند. هم کلاسی ها و دوستانم هم خیلی من را تحویل می گرفتند اما خودم را برایشان نمی گرفتم.

گرفتار اعتیاد شدم

 

بعد از بچه های آسمان اتفاقات تلخی در زندگی من رخ داد و همه سختی هایی که علی در فیلم کشیده بود را تجربه کردم، پدرم ورشکسته شد و من مجبور بودم همراه او کار کنم و از همین جا بود که نقاشی ساختمان را یاد گرفتم و سالها مشغول این حرفه بودم تا اینکه بعد از دوران سربازی از طریق دوستان نابابم گرفتار اعتیاد شدم و نزدیک به ۷ سال در دام اعتیاد گرفتار بودم اما خبر پدر شدنم باعث شد ترک کنم.

داستان فیلم بچه‌های آسمان

فیلم بچه‌های آسمان اثر مجید مجیدی نه تنها روایتی از کودکی، که یک تراژدی کودکانه است که تجربه تلخ فقر را در دوران کودکی به تصویر می‌کشد و همین به نقطه پیوند خاطرات ما با این فیلم بدل می‌شود. پسرکی به نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی در مسیر منتظر پایان مدرسه زهرا و آمدن او می‌شود تا کتانی را از زهرا دریافت و با آن به مدرسه برود. 

این فیلم در اولین سال اکران تمام جوایز بین المللی را درو کرد و حتی نامزد اسکار شد و حالا جزو 250 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان است.