۰ نفر

معتمدی: سرود تیم ملی فوتبال را نمی خوانم / تیم ملی بدون سرود راهی قطر می شود؟

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵
کد خبر: 677595
معتمدی: سرود تیم ملی فوتبال را نمی خوانم / تیم ملی بدون سرود راهی قطر می شود؟

محمد معتمدی پیشنهاد خواندن سرود تیم ملی ایران برای جام جهانی قطر را رد کرد.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛  محمد معتمدی اعلام کرد که سرود تیم ملی ایران برای جام جهانی قطر را اجرا نمی کند. او نوشت: امروز در خبرها مطلع شدم که بنده به عنوان خواننده رسمی تیم ملی انتخاب شده ام راستش از روی که کشورم ناآرام شد لبم به صحبت هم باز نمی شود چه رسد به آواز خواندن! تمام فعالیت‌های حرفه‌ای ام را هم تعطیل کردم فقط به خاطر اینکه دل و دماغ هیچ کاری را ندارم.

البته نمی دانم منظور از خواننده رسمی تیم ملی یعنی چه! من تاکنون در هیچ نهاد و ارگانی نه رسمی بوده ام و نه قراردادی.

حدسم این است که قطعه‌ای که چند ماه پیش و قبل از ناآرامی‌ها به همت یکی از دوستان آهنگسازم تولید شده، از میان دیگر آثار تولیدشده برای همراهی تیم ملی انتخاب شده است. در این سال‌ها که جوانی‌ام را برای هنر و موسیقی گذاشتم فراز و نشیب‌های زیاد و کم‌لطفی‌های مختلف و متفاوتی دیدم. اما اقرار می‌کنم اینکه خواندن برای تیم ملی فوتبال کشورم جرم باشد، مرحله جدیدی از فرآیند تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که تا امروز قفل بود! موسیقی...! عجب حرفه بدی...

سرود تیم ملی ایران

ساخت سرود تیم ملی ایران لغو می شود؟

خبرگزاری ایسنا نیز در واکنش به رد پیشنهاد اجرای سرود تیم ملی ایران نوشته است: فقط ۱۹ روز به آغاز جام جهانی فوتبال باقی است،  علاوه بر اینکه خیلی دیر برای ساخت سرود تیم ملی ایران در جام جهانی اقدام شد، حواشی و مشکلاتی را به لحاظ انتخاب خواننده به همراه داشته است. جام جهانی همواره بستر مناسبی برای معرفی قطعات مشهور خواننده‌های شناخته شده جهان بوده و رقابت بر سر اجرای قطعات مراسم افتتاحیه هم برای خودش عالمی داشته است. ضمن اینکه اجرا در چنین رویدادهایی حتی برای بزرگان موسیقی و سرشناس‌ها هم یک دستاورد به شمار می‌رود. حالا باید منتظر ماند و دید کارگروه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه اقدامی برای ساخت سرود انجام می‌دهد و یا اینکه کلا از ساخت یک قطعه موسیقی صرف نظر می‌کند؟