۰ نفر

یادداشتی برای بازی درخشان نیکی کریمی در یاغی

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 658818
یادداشتی برای بازی درخشان نیکی کریمی در یاغی

نیکی کریمی در قسمت دوازدهم یاغی از این سریال خداحافظی کرد. در واقع شیما با گلوله طلا به قتل رسید تا معمای پیدا کردن خواهر جاوید پیچیده تر شود. اما سکانس های بازی نیکی کریمی دراین قسمت همه را میخ کوب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساناز سید اصفهانی، روزنامه نگار در صفحه اینستاگرامی خود از نقش نیکی کریمی در سریال یاغی تمجدید کرد و نوشت: نیکی کریمی در یاغی مرا یاد جسارت رخشان بنی اعتماد می اندازد وقتی از چشم های آبی فریماه فرجامی در  نرگس فاکتور میگیرد و لنز سیاه توی چشمخانه اش میکند . بازی استثنایی او در سریال یاغی پر از هوشمندی است. نه تنها از خیر رنگ چشم هایش گذشته که انگار هرگز پیشتر او را در پری، در سارا یا بوی پیراهن یوسف ندیده ای. او خویش را از همه  نشانه هایی که نیکی کریمی را برایمان نیکی کریمی کرده تبرئه میکند. کیفیتی که در نقش شیما حلول کرده، نه تن صدایش، نه نوع نگاهش نه راه رفتنش نه هیچ چیزش شبیه نقش های پیش ترش نیست.

یادداشتی برای بازی طلایی نیکی کریمی در یاغی

او در یک وظیفه آگاه یا ناآگاه سردسته  زنانی بود که نفر دوم یک زندگی هستند، او انتخاب کرد تا نقش هایی را بازی کند که تیرخلاص نامردان را نشان میدهد. در « یاغی » نیز چنین است اما شرح حال او ، شبیه دوزن یا واکنش پنجم نیست، بغض هایی که تارهای صوتی اش را میلرزاند در این سریال یاغی مفقود گشته. انواع آشفتگی به حق بر بوم نقش پیاده کرده. دست و پا زدن برای احضار گذشته اش در باریکای نور، زیر سایه هزار معتمدش.

نیکی کریمی از خیر زیبایی گذشت

تنهایی شیما پای رکاب تجربه  نیکی کریمی از حرفه اش متبلور می شود. از سکانس معرفی و نوع راه رفتن و نگاهش تا لحظه مرگش در فیلم تنها جلوه گری یک ستاره را دیدم. هر چقدر سعی کردم خانم ایکس و ایگرگ را توی این نقش بگذارم نشد. بازیگرهایی که وجودشان توی نقش ها نشت پیدا میکنند. به کن رفتن نیست به شانس دم دستی شان است. پشت نقش شیما یک قطار تجربه ردیف شده. انتخاب درست محمدکارت آفرین دارد.

بازیگر زیبایی که از خیر زیبایی ش گذشت تا نشان دهد قدرت او در هوش و تجربه اش است. او میان کارکشته هایی مثل پارسا پیروزفر و طنازطباطبایی و در کنار علی شادمان استثنایی و مهدی حسینی نیای با استعداد در یک زیرزمین تاریک و نمور سکاندار بهترین اجرای سکانس مربوطه ست. چه در خودنگنجیدنی! چه احیای روشنای خاطره ای! چه جنونی برای پس گرفتن زندگی نابود شده اش دارد که انتقام ناکارآمدی... چه نیکی کریمی تماشایی دست مریزاد