۰ نفر

حرکت بسیار زشت بازیگران جوکر؛ همه دلخور شدن

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 649003
حرکت بسیار زشت بازیگران جوکر؛ همه دلخور شدن

حرکت بازیگران قسمت جدید جوکر باعث ناراحت شدن بسیاری از افراد و جامعه معلولین کشورمان شدند.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛  مسابقه جوکر یا به فارسی‌اش لطیفه‌گو یا بذله‌گو، یک گرداننده و مجری یا میزبان دارد. در هر فصل آن ۸ هنرمند، ۶ ساعت زمان دارند تا ‌در یک خانه مجهز با تمام امکانات، با برنامه‌های مختلف یکدیگر را بخندانند و از بازی حذف کنند، بدون این که خودشان ‌بخندند!

فضای کلی اتاقی که شرکت‌کنندگان در آن حضور دارند و مسابقه در آن انجام می‌‌شود، طراحی‌ای شبیه فضای خانه دارد و دارای اتاق نشیمن و آشپزخانه است. در کنار اتاق شرکت‌کنندگان، یک اتاق آکسسوار و گریم نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان در طول بازی هر گاه خواستند به این اتاق می‌روند و ابزاری از آنجا با خود می‌آورند یا تغییری در ظاهر خود ایجاد می‌کنند تا بتوانند با آن دیگران را بخندانند.

صحنه ای زشت و ناراحت‌کننده در جوکر

در قسمت جدید جوکر دو نفر از هنرمندان برای خنداندن سایرین معلولیت جسمی را مسخره و سوژه کردند و باعث به وجود آمدن واکنش های فراوانی در فضای مجازی و ناراحت شدن بسیاری از افراد و جامعه معلولین کشورمان شدند.

حرکت بسیار زشت بازیگران جوکر؛ همه دلخور شدن

کمپین معلولان» که از سوی جمعی از فعالان حقوق افراد دارای معلولیت اداره می‌شود، در توئیتر خود با انتقاد از برنامه «جوکر»، از اینکه افراد دارای معلولیت از سوی هنرمندان «سوژه خنده» شده‌اند انتقاد کرد.

در توئیت منتشر شده از سوی این کمپین آمده است: «در برنامه جوکر دو نفر از هنرمندان برای خنداندن سایرین، معلولیت جسمی را مسخره و سوژه می‌کنند و به همین راحتی باعث ترویج تمسخر معلولیت افراد می‌شوند. لطفاً معلولیت را سوژه خندیدن و خنداندن نکنید!

فصل دوم فینال رئالیتی شوی کمدی جوکر در حال حاضر با حضور هنرمندانی همچون امین حیایی، حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه درحال پخش است.​  این برنامه که تقلیدی از یک برنامه خارجی می باشد که در ایران توانسته طرفداران زیادی را برای خود به دست آورد