۰ نفر

راز لاغری بعد زایمان آیشواریا و دیگر بازیگران زن هندی

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 643980
راز لاغری بعد زایمان آیشواریا و دیگر بازیگران زن هندی

رژیم غذایی بازیگران هندی اغلب بر پایه گیاهخواری و مصرف مواد غذایی سالم است سلبریتی های بالیوود برای خوش اندام ماندن رژیم غذایی و ورزش منظم را در کنار هم قرار داده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نگاهی رژیم غذایی بازیگران هندی در دهه ای که گذشت باعث شد مردم دنیا زندگی آگاهانه تری را برای حفظ سلامتی خود در پیش بگیرد و باعث تولید محصولات ارگانیک ، مصرف داروهای گیاهی و سایر محصولات طبیعی شده است. مردم با توجه به محدودیت های بدن خود بیشتر از هر زمانی روی داشتن رژیم غذایی که نیازهای بدنشان را تامین کند تمرکز کرده اند. بسیاری از ستاره های مشهور دنیا برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام خود سبک زندگیشان را تغییر داده اند و به سمت رژیم هایی خاص روی آورده اند محبوبیت و شهرت این افراد و تناسب اندام شان می تواند الهام بخش تغییراتی سالم در سبک زندگی شما باشد. در این مقاله نگاهی می اندازیم به رژیم غذایی بازیگران هندی در ادامه بخوانید.

رژیم غذایی بازیگران هندی چگونه است

رژیم غذایی وگان سونام کاپور

سونام کاپور علاوه بر این که یکی از فشن ترین ستاره های بالیوود است در زمینه تناسب اندام نیز مدل لباس مشهوری است این بازیگر مدت ها رژیم وجترین را دنبال می کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۷ رژیم غذایی وگن را برای خود انتخاب کرد. او می گوید دلسوزی اش برای حیوانات باعث شده این حرکت را انجام دهد. این بازیگر عقیده دارد که داشتن تعادل مناسب در رژیم غذایی مهم است و طرفدارانش را تشویق می کند از رژیم غذایی که سرشار از مواد مغذی باشد استفاده نمایند و وعده های غذایی را کورکورانه انتخاب نکنند.

رژیم غذایی وگان چیست؟

وگانیسم ( به انگلیسی : Veganism ) یک سبک زندگی است که مستلزم پرهیز از هر نوع محصولات حیوانی است. یعنی ماهی ، تخم مرغ ، عسل ، شیر و سایر لبنیات از رژیم غذایی حذف می شوند و از ترکیب همه نوع گیاه و سبزیجات ، غلات ، آجیل و میوه ها در رژیم غذایی استفاده می شود. در این سبک زندگی با تلاش برای جلوگیری از هر نوع بهره وری از حیوانات می توانید سلات خود را تقویت کرده و دور کمر باریکی داشته باشید و به حفظ محیط زیست کمک کنید.

فواید رژیم غذایی وگان

رژیم غذایی وگن به طور طبیعی مقدار چربی اشباع کم، فیبر و آنتی اکسیدان بالایی دارد و سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، منیزیم، فولات ، ویتامین A ، ویتامین C است. به صورت بالقوه برای افرادی که در معرض بیماری های قلبی هستند مفید است و فاید آن برای کاهش وزن و سلامت پوست به اثبات رسیده است.

سوناکشی سینا، ویرات کوهلی ، کنگنا رانو و ژاکلین فرناندزز نام های محبوب دیگری هستند که از رژیم وگان پیروی می کنند. سینا اعتراف کرده بعد از پایبندی به این رژیم وزن اضافه اش را از دست داده ، زانو پذیرفته است که این رژیم باعث درمان رفلاکس اسیدی معده اش شده و کوهلی به تغییرات مثبت آن اعتراف کرده که این رژیم غذایی باعث بهتر شدن بازی اش شده.

این رژیم محدود کننده است و در صورت عدم برنامه ریزی دقیق می تواند منجر به کمبود مواد مغذی از جمله کلسیم ، آهن ، روی ، پروتئین، ویتامین D3 و ویتامین B12 شود.

دتاکس واتر بومی پدنکار

این بازیگر طرفدار سرسخت مصرف آب فراوان برای یک زندگی سالم است. کاهش وزن سریع پدنکار باعث شد که بیشتر در این مورد صحبت کند. این کاهش وزن برای طرفداران او انگیزه ای تازه شده تا به دنبال تغییر رژیم غذایی سالم برای شکل دادن به بدنشان شوند و به جای گرسنگی کشیدن از دتاکس واترها برای تناسب اندام استفاده کنند.

پدنکار روزش را با یک لیوان آب گرم یا دمنوش نیم ساعت قبل از صبحانه شروع می کند. این کار به پاکسازی سیستم بدن در شروع صبح کمک می کند خیار ، برگ نعنا و لیمو ترش انتخاب اول او در تهیه دتاکس واتر است. به سادگی این مواد را باید با آب مخلوط کرده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه یا بیشتر استراحت کند و سپس در طول روز از این نوشیدنی استفاده کنید.

بر خلاف سایر رژیم های غذایی محدود کننده دتاکس واتر فقط افزودن نوشیدنی زیاد به عادت روزانه شماست که می تواند تفاوت زیادی در سلامت و تناسب اندام شما ایجاد کند.

فواید دتاکس واتر

نوشیدن آب گرم با معده خالی فواید متعددی دارد سموم را از بدن خارج می کند، سلامت پوست را بهبود بخشیده و متابولیسم را فعال تر می کند. و روند هضم را بهبود می بخشد. دتاکس واترها به دلیل طعم دار شدن آب باعث می شود مصرف آبتان بالاتر رفته ، معده شما پر باشد و جلوی پرخوری شما گرفته شود.

نوشیدن آب در شروع هر روز صبح نقش مهمی در دستیابی به حداقل مایعات مورد نیاز بدن دارد از آنجا که برای بسیاری از افراد مدیریت مصرف مداوم آب چالش برانگیز است، دتاکس واتر با طعم دلخواهتان باعث میشود به مصرف آب تشویق شده و به هیدراتاسیون و آبرسانی مناسب بدن کمک می کند.

برای تهیه دتاکس واتر از میوه های فصل می توانید استفاده کنید مثل توت فرنگی ، هندوانه ، گریپ فروت، خیار ، پرتقال ، نعنا و بری ها و …

اسفناج برای تصفیه و بازسازی خون

سیب که سرشار از انتی اکسیدان است و شما را از مشکلات قلبی و سرطان دور نگه می دارد

لیمو ترش برای پاکسازی کبد و سلامت پوست

زنجبیل که خاصیت ضد التهابی داشته و هضم را بهتر می کند

کرفس که به بهبود هضم کمک کرده و باعث کاهش التهاب می شود.

سایر سلبریتی هایی که از دتاکس واتر استفاده می کنند

شیلپا شتی : صبحش را با نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه ۴ قطره نونی جوس noni juice شروع می کند روزی پر انرژی داشته باشد.

تاپسی پانو : هر روز صبح یک لیتر آب گرم به هراه بادام، انجیر و گردو برای سلامت پوستش مصرف میکند. چای سبز و خیار و آب کرفس نوشیدنی مورد علاقه دیگر او برای تعادل PH بدنش است.

کریتی سانون یک لیوان آب عسل به همراه لیمو ترش را برای صبح ترجیح می دهد.

سارا علی خان روزش را با زردچوبه ، اسفناج و آب داغ شروع میکند.

کیارا ادوانی به محض بیدار شدن حتما یک لیوان آب گرم و لیموترشش را میخورد.

سوها علی خان روزش را با دمنوش شنبلیله شروع می کند و این نوشیدنی را برای مادرانی که به تازگی زایمان داشته اند توصیه می کند.

رژیم غذایی پالئو میلی کروز

به گفته میلی کروز رژیم پالئو بسیار مناسب بدون گلوتن است و باعث بهبود سلامت جسمی و پوست او می شود و سلامت روانی او را نیز بهبود بخشیده.

رژیم غذایی پالئو چیست

این رژیم پر طرفدار به عنوان رژیم غارنشینان شناخته می شود از رژیم غذایی اجداد ما که با شکار زندگی می کرده اند پیروی می کند. مقدار کم کربوهیدرات که از میوه ها تامین می شود، سبزیجات ، گوشت و بویژه مصرف محصولات تازه.

تاکید رژیم غذایی پالئو بر مصرف مواد غذایی است که مستقیما از زمین گرفته می شوند. از جمله لبنیات، غلات و حبوبات .

در حالت ایده آل باید بیشتر از پروتئین و چربی های سالم استفاده کنید تا گرسنگی تان را سرکوب کند. کلسیم مورد نیاز روزانه را باید از سبزیجات با برگ سبز، دانه ها و ماهی تامین کنید.

فواید رژیم غذایی پالئو

مزایای رژیم پالئو بستگی به مقدار گوشتی دارد که مصرف میکنید که منجر به بهبود عضلات و کاهش چربی بدن می شود. البته باید توجه داشته باشید که ورزش همراه با این رژیم جزو ضروریات است.

مالاتی بابو در یک چالش ۱۰۰ روزه با این رژیم وزن خود را از ۶۹ کیلو به ۵۹ کیلو رساند. به گفته مالاتی علاوه بر کاهس وزن متوجه افزایش سطح انرژی خود با این رژیم شدم و می توانستم فعالیت هایم را بدون خستگی دنبال کنم . تغییر رژیم غذایی ام باعث بهبود روحیه و اخلاقم شده بود و خواب بهتری داشتم. بابو که یکی از طرفداران پرو پا قرص یوگاست می گوید افزایش استقامت یکی از بهترین مزایای این رژیم است.

رژیم پگان سارا علی خان ( پگانیسم )

رژیم غذایی بازیگران هندی و سارا علی خان به شدت از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کند و از شیر و شکر دوری می کند. وعده های غذایی او در درجه اول شامل مرغ و تخم مرغ است و به عنوان اسنک ماست یونانی و خیار را برای غلبه بر گرسنگی اش انتخاب کرده .

او در کنار این رژیم غذایی جلسات ورزش کاردیو را به طور منظم انجام می دهد.

رژیم غذایی پگان چیست

رژیم غذایی بازیگران هندی و رژیم پگان در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این رژیم ترکیبی از وگان و پالئو است و به دلیل مزایای ترکیبی که دارد برای افراد بیشتری مناسب است.

رژیم غذایی وگان حاوی غذاهای غن یاز ویتامین ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان، فیبر و چربی های سالم است. با این حال فاقد ویتامین B12 ، آهن ، روی ، مس و ویتامین D است. از سویی دیگر رژیم پالئو می تواند منجر به مصرف زیاد گوشت و مصرف کم مواد غذایی گیاهی شود که منجر به پرکاری کلیه خواهد شد. ضمن این که فاقد فیبر است.

پگان این دو را با هم ترکیب کرده تا نتایج بهتری بگیرد. مصرف مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات تازه به همراه گوشت و چربی های سالم.

بهتر است از میوه هایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند استفاد کنید مثل بری ها و از میوه های غیر ارگانیک و مواد شیمیایی ، مواد افزودنی ، مواد نگهدارنده ، رنگ ها ، شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید.

به علاوه از چربی های سالم مثل آجیل ها، دانه ها ، روغن زیتون ، روغن نارگیل، ماهی ، تخم مرغ و آووکادو استفاده کنید. غلات و حبوبات باید در مقدار محدود مصرف شون.

این رژیم غذیی متعادل غذاهایی که باعث التهاب و افزایش وزن می شوند را حذف کرده بنابراین برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند فوق العاده است.