۰ نفر

چهره های مشهور ایرانی متولد ۴ فروردین + عکس

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 622924

چهره های مشهور ایرانی متولد ۴ فروردین + عکس

عزت الله مقلبی دوبلور و بازیگر کشورمان و واروژ کریمی کارگردان و تدوین گر ارمنی کشورمان دو تن از چهره های مشهور ایرانی هستند که در 4 فروردین متولد شده اند.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 4 فروردین متولد شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، امروز 4 فروردین همزمان با سالروز تولد افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد 4 فروردین بسنده میکنیم. عزت الله مقبلی و واروژ کریم مسیحی و امیر کریمی سه تن از چهره های مشهور ایرانی هستند که در 4 فروردین متولد شده اند .

ما در ادمه این مطلب شما را با بیوگرافی کوتاهی از این سه هنرمند کشورمان به همراه عکسی از آنها اشنا میکنیم. همراه ما باشید.

این چهره های مشهور ایرانی در 4 فروردین متولد شدند

امیر کریمی

امیر کریمی خواننده موسیقی پاپ کشورمان 4 فروردین 1349 در تهران متولد شد.

امیر کریمی

4 فروردین سالروز تولد امیر کریمی خواننده کشورمان

امیر کریمی سالهای زیادی از عمرش را در راه موسیقی صرف کرد و در نهایت اولین آلبومش را در سال 1378 با نام غریبه روانه بازار موسیقی کرد. مهتاب دومین آلبوم امیر کریمی بود که سال 89 منتشر شد و بعد از آن چند آلبوم دیگر توسط امیر کریمی به دنیای موسیقی عرضه گردید.

عزت الله مقبلی

عزت الله مقبلی بازیگر و دوبلور کشورمان در 4 فروردین سال 1312 در تهران بدنیا آمد. کار هنری خود را از تئاتر شروع کرد و در سال 1335 به دوبله پرداخت. در دوبله بجای الیور هاردی، لویی دوفونس و والتر برنان حرف می زد. از نقش های برجسته او در کار دوبله حرف زدن بجای والتر هوستون در فیلم گنج های سیرا مادره است.

عزت الله مقبلی

عزت الله مقبلی هنرمند کشورمان در 4 فروردین متولد شد

عزت الله مقبلی همچنین سالهای طولانی در برنامه رادیویی صبح جمعه با شما هنرنمایی کرد. مقبلی در 13 دیماه 1367 در سن 55 سالگی در لندن بعلت بیماری قلبی درگذشت و در روز چهارشنبه 20 دیماه 1367 پس از انتقال به ایران، در قطعه 12 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

واروژ کریم مسیحی

واروژ کریم مسیحی کارگردان، فیلم نامه نویس و تدوین گر و ایرانی ارمنی تبار کشورمان در 4 فروردین 1331 در اراک متولد شد. وی در فاصلهٔ هیجده سال از ورود به سینما تا ساختن پردهٔ آخر، خودش بطور مستقل سه فیلم کوتاه فاخته (1354)، کوچ (1356) و سَلَندَر (1359) را ساخت.

واروژ کریم مسیحی

واروژ کریم مسیحی تدوین گر کشورمان در 4 فروردین متولد شد

فیلم پرده آخر برنده هشت سیمرغ بلورین از نهمین دورهٔ جشنواره فیلم فجر شد.