۰ نفر

تقدیر بارزانی از ایران برای حفظ ثبات در منطقه

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۸
کد خبر: 453850
تقدیر بارزانی از ایران برای حفظ ثبات در منطقه

رئیس منطقه کردستان عراق طی نشست خبری با وزیر خارجه کشورمان از کمکهای ایران جهت حفظ ثبات منطقه در منطقه تقدیر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس منطقه کردستان عراق نیچروان بارزانی در طی یک کنفرانس مطبوعاتی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، از سفیر ایران در بغداد ایرج مسجدی و سرکنسول در اقلیم کردستان بخاطر تلاشهای مستمرشان برای بهبود روابط بین اقلیم کردستان و تهران تشکر کرد.

بارزانی همچنین گفت: ما در مورد روابط دو جانبه و نقش بزرگ ایران در توسعه و ثبات منطقه گفتگو کردیم.

وی افزود: همیشه هدف ما افزایش سطح روابطمان با تهران است، زیرا انجام این کار برای ما بسیار مهم است.

به گزارش رودان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز از بارزانی بخاطر استقبال گرم که در پایتخت اقلیم کردستان داشت، تشکر کرد و گفت که تهران آماده افزایش تجارت با اربیل است.

محمد جواد ظریف که صبح یکشنبه راهی عراق شد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد، به نوبه خود در این نشست خبری اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران، از ایفای نقش مهم منطقه کردستان عراق در این کشور استقبال می‌کند.

او با بیان اینکه تهران و اربیل روابط محکمی و دوستانه‌ای با هم دارند، گفت که ایران همواره به دنبال توسعه و تقویت روابط خود با منطقه کردستان عراق است.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: توسعه روابط ما با عراق به رغم شیوع کرونا ادامه داشته و این مسئله بر روابط تأثیری نداشته و گذرگاه‌های مرزی بین ما باز است.

ظریف گفت عراق با همه اقشارش و به عنوان همسایه، برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و تهران به دنبال تقویت روابط دوستانه خود با این کشور است.