۰ نفر

ترامپ: کرونا بزودی از بین می‌رود

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 450266
ترامپ: کرونا بزودی از بین می‌رود

برخلاف هشدار کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا درباره افزایش شیوع کرونا در این کشور، «دونالد ترامپ» در تازه‌ترین مصاحبه‌ خود مدعی شد که کووید-19 به زودی از بین می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، علی‌رغم آنکه آمار و ارقام روزانه مبتلایان به کرونا از ۵۰ هزار نفر عبور کرده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در تازه‌ترین اظهارنظرات خود گفت به اعتقاد وی ویروس کرونا «بزودی» از بین می‌رود.

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه «فاکس بیزنس» در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم خیلی خوب با کروناویروس کنار بیاییم. فکر می‌کنم بزودی نابود شود، امیدوارم».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز همچون همان زمان‌های اولیه شیوع کرونا معتقد است که کرونا در یک برهه زمانی از بین خواهد رفت، گفت: «بله قطعاً. فکر می‌کنم خیلی زود واکسن آن را خواهیم داشت».

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۵۵ هزار مورد جدید به مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شده‌‌ است و مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور از مرز دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

از طرف دیگر، روز سه شنبه هفته جاری، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز در یک کمیته سنا ضمن تأکید بر اینکه بیماری کرونا در آمریکا کنترل نشده است، هشدار داد که احتمال می‌رود آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

وی در این جلسه تصریح کرد: «روشن است که ما هم‌اکنون کنترل کامل (برکرونا) نداریم. من بسیار نگرانم زیرا اوضاع احتمالاً خیلی بد شود».

«کیلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید اواخر روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور اطمینان دارد که این (ویروس) از بین خواهد رفت. وی یک تیم کاملاً درجه یک را گردهم آورده تا با غلبه بر بروکراسی ما را به واکسن برسانند».

اظهارات ترامپ در خصوص از بین رفتن ویروس کرونا در شرایطی مطرح شده است که اکثر نظرسنجی‌هایی که در هفته‌های اخیر برگزار شده، نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا از نوع مدیریت ترامپ در رسیدگی به بحران کرونا ناراضی هستند.