۰ نفر

پوتین، پیروز همه‌پرسی در روسیه شد

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبر: 450222
پوتین، پیروز همه‌پرسی در روسیه شد

با شمارش 90 درصد از آراء همه‌پرسی مربوط به تغییر قانون اساسی روسیه، اکثریت مردم این کشور با فراهم آمدن زمینه برای ادامه ریاست‌جمهوری «ولادیمیر پوتین» تا سال 2036 موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با شمارش بیش از ۹۰ درصد از آراء همه‌پرسی مربوط به تغییر قانون اساسی روسیه، نتایج رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۷۸ درصد از مردم این کشور با تغییر قانون اساسی موافقت کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج همه‌پرسی انجام گرفته نشان می‌دهد که اکثریت مردم روسیه به فراهم آمدن زمینه برای تداوم ریاست‌جمهوری «ولادیمیر پوتین» تا سال ۲۰۳۶، «آری» گفتند.

طبق این گزارش، پوتین هم‌اکنون با تغییر قانون اساسی روسیه، حق شرکت در دو دوره دیگر از انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش را به دست خواهد آورد و می‌تواند برای ۱۶ سال رئیس‌جمهور باشد.

این اصلاحات در ژانویه سال جاری رونمایی شدند. پارلمان روسیه در ماه مارس ضمن تصویب این اصلاحات خواستار برگزاری یک همه‌پرسی برای جلب حمایت عمومی شده بود.

پیش از این نیز، پوتین در مصاحبه با شبکه ۱ روسیه گفته بود شرکت در دوره جدید ریاست جمهوری را غیرمحتمل نمی‌داند و  به کسانی که به دنبال جانشینی برای وی هستند گفت: «آنها باید به جای جست‌وجوی جانشین، کار (خود را) انجام دهند.»