با وجود اینکه شاید شرکت پرآوازه آمازون برترین خرده‌فروش جهان شناخته شود، اما پیش‌بینی می‌شود والمارت، با مجموع فروش حدود 528میلیارد دلار در سال جاری و با اختلاف قابل توجه نسبت به آمازون در صدر این صنعت قرار گیرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ صنعت خرده‌فروشی جهان بر اثر بیماری همه‌گیر کووید-19 و اقدامات انجام شده برای مهار آن، ضربه سختی را به خود دیده است.

در حالی که خرده‌فروشان مستقل و خاص بیشترین صدمه از قرنطینه را متحمل شدند، تاجران بزرگتر احتمالا از این بحران جان سالم به در خواهند برد.

با اینکه هزاران خرده‌فروش کوچک در ایالات متحده و در سطح بین‌المللی پس از اجبار به تعطیلی فروشگاه‌های خود برای چندین هفته، در حال مبارزه برای بقاء خود هستند، غول‌های این صنعت مانند والمارت یا آمازون با سالی ناامیدکننده در زمینه رشد فروش و سودی ناخوشایند روبرو هستند.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، بر اساس چشم‌انداز خرده‌فروشی جهانی برای سال 2020، دو شرکت مذکور بزرگترین خرده‌فروشان جهان به شمار می‌روند.

با توجه به اندازه و ردپای جهانی آمازون، حیرت‌انگیز است که تا چه اندازه از رقیب آنلاین خود، والمارت، در میزان فروش فاصله دارد.

بر اساس آخرین تخمین‌های ارائه شده توسط کانتار (Kantar)، پیش‌بینی می‌شود که والمارت در سال جاری 527.8میلیارد دلار فروش داشته باشد و بالاتر از آمازون، با تخمین فروش 268.2میلیارد دلار قرار گیرد.

در ادامه، شرکت کاسکو (Costco)، با پیش‌بینی 156.6میلیارد دلار فروش در سال جاری در جایگاه سوم قرار دارد و به دنبال آن، شرکت آلمانی Schwarz Group، اولین شرکت غیر آمریکایی در بین 10خرده‌فروش برتر جهان است.

در نمودار ارائه شده، میزان فروش پیش‌بینی شده برای شرکت‌های خرده‌فروشی برتر در سال جاری را مشاهده می‌کنید؛

بزرگترین شرکت‌های خرده‌فروشی جهان کدامند؟