به دنبال شیوع ویروس کرونا و اجبار به قرنطینه در سراسر جهان، در حال حاضر شاهد ثبت رکورد تاریخی بیشترین میزان سقوط در تولید ناخالص داخلی برای بریتانیا هستیم.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ بریتانیا، هفته سختی را در خصوص ارقام و پیش‌بینی‌های اقتصادی خود پشت سر گذاشته است. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) برای سال 2020، بهره‌وری این کشور بزرگترین ضربه را در سطح جهانی خواهد دید، این در حالی است که ارقام بیکاری در ماه آوریل در کشورهای G7 دو برابر شد. علاوه بر این دفتر آمار ملی اخیرا اعلام کرد که بریتانیا رکورد سقوط در تولید ناخالص داخلی از ماه مارس تا آوریل را متحمل شده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، در اولین ماه قرنطینه کامل، در مجموع 20.4 درصد کاهش در تولید ناخالص داخلی مشاهده شد، که بزرگترین سقوط ماهانه از زمان آغاز گزارش این آمار در سال 1997 بوده است.

که جاناتان آتو، معاون مرکز ملی آمار، در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت: "اگر ماه‌های مارس و آوریل را با هم در نظر بگیرید، این سقوط 25درصد بوده است. پس اقتصاد در طول دو ماه، یک‌چهارم کوچک شده است. بزرگترین سقوطی که پیش از این شاهد آن بودیم 2درصد بود. بنابراین اکنون شاهد 10برابر سقوط بزرگتر از بدترین حالتی هستیم که پیش از شیوع ویروس کرونا داشتیم و تقریبا همه بخش‌ها منقبض شده است."

در نمودار ارائه شده، روند تغییر ماهانه تولید ناخالص داخلی بریتانیا از سال 1997 تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

17