۰ نفر

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه فرانسه

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۵۱
کد خبر: 442245
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله آمیز وزیر امورخارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص خانم فریبا عادلخواه اظهارداشت: رسیدگی به "جرایم اتباع ایرانی" صرفا در صلاحیت قضایی "محاکم ایرانی" است. این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.

موسوی خاطر نشان کرد: رای صادره رای دادگاه بدوی است و خانم عادلخواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام خواهی کند.
   
موسوی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست و تاکید کرد: هر گونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

وزیر امورخارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه به محکومیت یک شهروند دوتابعیتی در ایران واکنش نشان داد و گفت که روابط با تهران پس از این اقدام سخت‌تر شده است.

ژان ایو لودریان روز سه شنبه در اظهاراتی مداخله جویانه به محکومیت فریبا عادلخواه شهروند ایرانی- فرانسوی که به دلیل اقدامات ضد امنیتی مجرم شناخته شده است، واکنش نشان داد.

وی با طرح این ادعای که محکومیت عادلخواه یک تصمیم با انگیزه های سیاسی بوده است، گفت: پس از حکم این شهروند ایرانی- فرنسوی روابط با تهران سخت تر شده است.                   

لودریان که با یک شبکه رادیویی فرانسوی گفت وگو می کرد، همچنین از مقامات ایران خواست تا هرچه زودتر عادلخواه را آزاد کنند.

وکیل فریبا عادلخواه چندی پیش از محکومیت او به زندان به دلیل اقدامات ضد امنیتی خبر داده بود.