منطقه شهر ممنوعه که در شهر پکن چین قرار دارد، در سال2018 با جذب بیش از 17میلیون گردشگر، پربازدیدترین مکان تاریخی جهان لقب گرفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ شهر ممنوعه در پکن، چین، تا کنون پربازدیدترین اثر تاریخی یا مکان توریستی با اهمیت فرهنگی و تاریخی در جهان شناخته شده است. در سال 2018، 17میلیون بازدیدکننده به کاخ سابق سلسله مینگ مراجعه کردند که باید گفت این منطقه 72هکتار از زمین مرکز پکن را در بر می‌گیرد. با وجود این میزان فضا، خوشبختانه امکان افزایش بازدیدکنندگان وجود دارد، اما هنوز هم تعداد رو به رشد گردشگران و افزایش علاقه به بازدید از نقاط اصلی سبب نگرانی در خصوص برخی اماکن شده است.

ساکنین شهرهایی مانند پاریس و بارسلون که میزبان جاذبه‌هایی مانند برج ایفل (در جایگاه هفتم) و کلیسای ساگرادا فامیلیا (در جایگاه 12) هستند، به دلیل جمعیت زیاد گردشگران که سبب اشغال فضای زیاد و افزایش قیمت‌ها شده‌اند، شکایت دارند.

گفتنی است که در جایگاه دوم لیست پربازدیدترین اماکن تاریخی جهان، کاخ ورسای که در شهر ورسای و در نزدیکی پاریس قرار دارد به چشم می‌خورد که آن هم فضای گسترده‌ای دارد. با این وجود حتی بازدیدکنندگان برای تهیه بلیط ممکن است یک و نیم ساعت منتظر بمانند و معمولا مردم پیش از باز شدن کاخ، صف‌هایی طولانی در مقابل آن ایجاد می‌کنند. تاج محل در هند نیز تقریبا به اندازه کاخ ورسای بازدیدکننده دارد و اخیرا زمان بازدید برای هر شخص به سه ساعت محدود شده است.

همچنین، "The Mall" در ایالت واشنگتن، سه بار در این فهرست به چشم می‌خورد. فضایی که به آثار تاریخی اختصاص داده شده گردشگران را از مرکز شهر دور نگاه می‌دارد و هزینه ورودی نیز دریافت نمی‌کند.

نام سن پترزبورگ در روسیه نیز دو بار در میان 15 اماکن برتر تاریخی مشاهده می‌شود. کاخ پیترهوف که در واقع از ورسای الگوبرداری شده، در مجموع 5.2میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده است.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب پربازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی جهان در سال 2018 را مشاهده می‌کنید؛

b1f35e11-27da-431b-ae6e-28d2e07ad772