۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اقبال سرمایه گذاران به بازار سهام در پی شایعه آغاز به کار صنایع/ سرمایه گذاران در انتظار از سرگیری روند بهبود اقتصادی

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 434813
اقبال سرمایه گذاران به بازار سهام در پی شایعه آغاز به کار صنایع/ سرمایه گذاران در انتظار از سرگیری روند بهبود اقتصادی

با مشاهده نخستین بارقه‌های بهبود اقتصادی که از چین و بازگشت به کار صنایع مختلف آغاز شده است، اعتماد به بازارهای سهام هم اندکی افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز با توجه به آغاز بحث و گفت‌وگوهایی در مورد نحوه بازگشایی مشاغل مختلف و بازگرداندن اقتصاد به مدار تولید در میان دولت‌های مختلف جهان، امروز دوشنبه بازارهای سهام در نخستین روز آغاز به کار خود روند صعودی آغاز کردند.

پس از پایان یک روز مثبت در بازارهای آسیایی، بازارهای سهام اروپا روز خود را با افزایش 2 درصدی آغاز کردند. پیش بینی بازارهای آتی حاکی از آن است که امروز وال استریت هم روندی مثبت در پیش رو خواهد داشت.

دولت‌های اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه، در مورد راه‌های بازگشایی و آغاز به کار صنایع و مشاغل در روزهای اخیر گفت‌وگوهایی داشته‌اند، همچنین وضعیت مشابهی نیز در ایالات متحده در مورد بازگشت به کار پیش آمده است. اگرچه هر گونه بازگشت به کار در چنین شرایطی روندی آهسته خواهد داشت و ریسک‌های خود را به همراه دارد اما سرمایه گذاران از این لحاظ خوش بین هستند که به زودی روند بهبود اقتصادی از سر گرفته می‌شود. با این وجود قیمت اوراق خزانه ایالات متحده که یک پناهگاه امن سنتی در میان سرمایه گذاران شناخته می‌شود، در ساعات آغازین معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

بر این اساس امروز دوشنبه در توکیو شاخص Nikkei 225 با افزایش 2.7 درصدی روز خود را به پایان رساند. شاخص Hang Seng هنگ کنگ هم افزایش 2 درصدی داشت. شاخص کامپوزیت شانگهای Shanghai Composite شاخص رسمی خاک اصلی چین هم 0.3 درصد افزایش یافت. در کره جنوبی شاخص Kospi با افزایش 1.8 درصدی و در تایوان شاخص Taiex با افزایش 2.1 درصدی امروز را به پایان رساندند.