۰ نفر

چین تیمی شامل متخصصان پزشکی عازم کره شمالی کرد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبر: 434096
چین تیمی شامل متخصصان پزشکی عازم کره شمالی کرد

منابع خبری در بحبوحه بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رهبر کره شمالی گفته‌اند چین تیمی از کارشناسان، از جمله متخصصان پزشکی را روانه کره شمالی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، برخی گزارش‌ها حاکی است چین تیمی از کارشناسان که در میان آنها متخصصان پزشکی هم حضور دارد را برای ارائه پاره‌ای مشورت‌ها درباره «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی روانه این کشور کرده است.  

خبرگزاری رویترز این مطلب را به نقل از سه منبع مطلع که اشاره‌ای به نام آنها نشده نقل کرده و نوشته سفر این تیم در بحبوحه انتشار گزارش‌های ضد و نقیض درباره سلامت رهبر کره شمالی صورت گرفته است. 

با این وجود این خبرگزاری نوشته نمی‌تواند مستقیماً مشخص کند سفر این گروه از کارشناسان حاوی چه دلالت‌هایی در خصوص سلامت رهبر کره شمالی است. 

دو نفر از منابع مورد استناد رویترز می‌گویند هیئتی به سرپرستی یکی از اعضای ارشد «اداره ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین» پنجشنبه پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرده‌اند. این اداره اصلی‌ترین سازمانی است که وظیفه تعامل با کره شمالی را بر عهده دارد.

برخی منابع خبری در روزهای گذشته مدعی شده‌اند کیم جونگ اون به بیماری قلبی-عروقی مبتلا شده و تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های کره جنوبی این ادعا را رد کرده‌اند. 

خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع دولت کره جنوبی و یک مقام چینی در اداره ارتباطات بین‌المللی این کشور ادعاها درباره وخیم بودن وضعیت سلامت رهبر کره شمالی را تکذیب کرده است. مقام‌های کره جنوبی گفته‌اند هیچ نشانه‌ای از فعالیت‌های غیرمعمول در کره شمالی کشف نکرده‌اند.