۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خیزش بازارهای سهام با انتشار داده‌های مثبت تجاری چین/ سرمایه‌گذاران در پی پناهگاه امن جهانی

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 431295
خیزش بازارهای سهام با انتشار داده‌های مثبت تجاری چین/ سرمایه‌گذاران در پی پناهگاه امن جهانی

​انتشار داده‌های تجاری چین، موجب آغاز یک روند صعودی در حرکت بازارهای سهامی شده است، اما تحلیل‌گران معتقدند که انتشار آمار درآمدها می‌تواند این خوش بینی را کاهش دهد.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز، بازارهای جهانی سهام امروز سه شنبه، پس از آنکه چین گزارش داد ضربه به بازارهای تجاری کوچکتر از حد انتظار بوده است، روندی صعودی در پیش گرفت، اگرچه همچنان از دیدگاه سرمایه گذاران این فصل از لحاظ درآمدهای مشارکتی فصلی سخت خواهد بود.

بازارهای سهام اروپایی امروز معاملات خود را با روند افزایشی اما معتدل آغاز کردند، این در حالی است که ژاپن در معاملات روز دوشنبه افزایش چشمگیری در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کرده بود، در مقابل آن روندی کاملا متضاد در وال استریت شکل گرفت. بازارهای آتی روز سه شنبه بازارهای سهام ایالات متحده را با شروعی مثبت پیش بینی کرده‌اند.

انتشار داده‌های تجاری چین در ماه مارس که توسط مقامات گمرک این کشور منتشر و بهتر از حد انتظار ظاهر شده بود، به روند صعودی بازارهای سهام کمک کرد؛ اما ممکن است این خوش بینی دیری نپاید چرا که روند بازگشایی صنایع و کارخانه‌ها در چین می‌تواند یک روند طولانی و البته سخت باشد؛ کاهش تقاضا برای کالاهای تولیدی این کشور در میان کشورهایی که با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند امری ناگزیر خواهد بود.

انتشار درآمدهای مشارکتی شرکت‌ها می‌تواند بر روی دیدگاه سرمایه گذاران تاثیرگذار باشد، نتایج درآمد شرکت‌ها در سه ماهه نخست سال 2020 طی هفته جاری منتشر خواهد شد و این خود بر روند بازارهای سرمایه می‌تواند تاثیر بگذارد، چرا که در طول سه ماهه نخست چین و تعداد دیگری از کشورها درگیر شیوع کرونا بوده و این مساله بر درآمدها تاثیرگذار است. شرکت فکت‌ست که ارائه دهنده آمار و داده‌هاست تخمین می‌زند که سود شرکت‌هایی که در شاخص اس اند پی 500 سهیم هستند، ممکن است در سه ماهه نخست سال به یک دهم میزان سال گذشته کاهش داشته باشد و این قابل توجه‌ترین میزان کاهش در طول بیش از ده سال گذشته است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران به دنبال یافتن مسیری روشن هستند، قیمت اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده که اغلب به عنوان پناهگاه امن سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود، در معاملات آسیا کاهش و در مقابل آن قیمت نفت در بازارهای آتی افزایش یافت.

بر این اساس، امروز سه شنبه شاخص Nikkei 225 ژاپن 3.1 درصد افزایش داشت. در هنگ کنگ شاخص Hang Seng معادل 0.7 درصد و شاخص کامپوزیت Composite شانگهای در خاک اصلی چین، 1.6 درصد افزایش یافت. گفتنی است که شاخص Kospi کره جنوبی هم در ادامه روند افزایشی امروز 1.7 درصد افزایش یافته است.