۰ نفر

پایگاه آمریکایی:

ایران محدودیت‌های پدافند موشکی آمریکا را نشان داد

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبر: 430225
ایران محدودیت‌های پدافند موشکی آمریکا را نشان داد

یک پایگاه آمریکایی در گزارشی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق نوشته تهران کمبود پدافند موشکی آمریکا را نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پایگاه «نشنال‌اینترست» نوشته حمله موشکی ایران در روز ۷ ژانویه به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق به سرعت باعث ایجاد سئوالات زیادی شد که چرا این پایگاه هیچ پدافند موشکی نداشت. 

ایالات متحده اکنون در حال انتقال سامانه دفاع موشکی پاتریوت به عین‌الاسد است. آمریکا بعد از حمله موشکی به تأسیسات نفت عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹ هم اقدام به ارسال سامانه‌های پدافند موشکی و تاد به عربستان سعودی کرد.

نشنال‌اینترست نوشته به نظر می‌رسد آمریکا با انجام این اقدامات در حال رصد تهدید ایران است، اما یک گام عقب‌تر از تهدیدها است. این پایگاه نوشته است: «پیشی گرفتن از تهدیدها نیازمند استفاده از روش‌هایی هوشمندانه‌تر و ابتکاری‌تر است.»

ایران بامداد ۱۸ دی‌ماه به تلافی ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه «عین‌الاسد» در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است را هدف حملات موشکی قرار داد.

دولت آمریکا بعد از مدت‌ها انکار سرانجام در چندین مرحله اعتراف کرد ۱۰۹ نظامی این کشور بر اثر این حملات دچار ضربه مغزی شده‌اند. برخی منابع معتقدند شماری از نظامیان آمریکایی در این حمله کشته شده‌اند.