۰ نفر

آخرین تحولات کرونایی اقتصاد جهان

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۴۲
کد خبر: 427678
آخرین تحولات کرونایی اقتصاد جهان

کانادا از یک بسته محرک بزرگ برای مقابله با کرونا رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کشورها در سراسر جهان به مقابله با ویروسی که تاکنون جان بیش از ۳۰ هزار نفر را گرفته است ادامه می دهند.

کانادا

جاستین ترودو، تخست وزیر کانادا از یک بسته بزرگ محرک ۲۰۰ میلیارد دلاری برای به حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در این کشور رونمایی کرد. طبق این بسته، دولت تا ۷۵ درصد دستمزد کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط را که در نتیجه شیوع کرونا بیکار شده اند، پرداخت خواهد کرد و هم چنین اقداماتی دیگر نظیر تعلیق سررسید مالیاتی و خطوط اعتباری کم بهره برای این کسب و کارها در نظر گرفته شده است. 

پیش بینی می شود رشد اقتصادی کانادا در سه ماهه نخست امسال به منفی ۵.۱ درصد برسد که در صورت تحقق، بدترین رشد ثبت شده در این کشور از دهه ۱۹۶۰ بوده است. بانک مرکزی این کشور پیشتر با هدف کمک به رشد اقتصادی، نرخ بهره را به ۰.۲۵ درصد تقلیل داد. 

شیوع کرونا در زمانی که قیمت نفت به دنبل جدال نفتی روسیه و عربستان به سطح کم سابقه ای رسیده، فشارها بر اقتصاد کانادا را مضاعف کرده است. 

به گفته ترودو، حدود یک میلیون کانادایی در خطر از دست دادن موقت شغل های خود قرار دارند. 

قرقیزستان

رییس جمهور قرقیزستان در اجلاسی اضطراری با مقامات کشوری و محلی، راهکارهای مقابله با ویروس کرونا و به حداقل رساندن آسیب های اقتصادی را بررسی کرد. وی هم چنین به نمایندگان این کشور در نهادهای بین المللی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دستور داده است تا راهکارهای دریافت کمک از این نهادها را بررسی کنند. 

پرتغال

بانک مرکزی پرتغال در گزارشی با حتمی خواندن ورود اقتصاد این کشور به رکود پیش بینی کرده است اقتصاد این کشور در نتیجه شیوع کرونا ۳.۱ درصد کوچک شود و نرخ بیکاری نیز تا ۱۰ درصد افزایش یابد. اقتصاد این کشور سال قبل ۲.۲ درصد رشد کرده بود.