۰ نفر

سهام ژاپن به پایین ترین سطح در سال ۲۰۲۰ رسید

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۱
کد خبر: 426115
سهام ژاپن به پایین ترین سطح در سال ۲۰۲۰ رسید

میانگین شاخص نیکی در بازار سهام توکیو، در پایان معاملات روز گذشته /پنجشنبه/ حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد بود که تقریبا ۱۷۰ واحد از روز چهارشنبه پایین تر بود و برای دومین روز پیاپی به رکود پایین جدیدی رسید.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، پس از آنکه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که دارایی هایی به ارزش حدود ۸۸ تریلیون ین را بعنوان اقدامی اضطراری در مقابل شیوع ویروس جدید کرونا خریداری می کند، این شاخص پیش از آغاز معاملات صبح ۴۰۰ واحد افزایش یافت اما کمی بعد سفارشات فروش بتدریج افزایش یافته و باعث کاهش این شاخص به میزان بیش از ۳۰۰ واحد در یک زمان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میانگین نیکی برای ۲۲۵ سهم برگزیده در پایان معاملات روز پنجشنبه در سطح ۱۶ هزار و ۵۵۲ ین بود که ۱۷۳ واحد نسبت به پایان روز چهارشنبه کمتر بود.

تحلیل گران بازار می گویند که علی رغم اقداماتی که از سوی دولتها و بانک های مرکزی در سراسر جهان اعلام شده است، نگرانی ها نسبت به آینده اقتصاد جهانی در بحبوحه گسترش ادامه دار این ویروس، همچنان نامشخص است.

آنها می گویند که این تحولات ناپایدار قیمت ها تا مدتی ادامه خواهد داشت.

ویروس کرونا که دو ماه پیش در شهر ووهان واقع در مرکز چین برای نخستین بار مشاهده شد تا کنون افزون بر ۱۵۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است و باعث مرگ افزون بر ۱۰ هزار تن و ابتلای ۲۴۵ هزار و ۵۸۰ تن دیگر شده است.

این ویروس در ژاپن هم تا کنون ۹۴۳ تن را مبتلا کرده و باعث مرگ ۳۳ نفر دیگر شده است.