۰ نفر

آمریکا باز هم از گزینه‌های روی میز حرف زد!

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۳۱
کد خبر: 424217
 آمریکا باز هم از گزینه‌های روی میز حرف زد!

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق اعلام کرد که همه گزینه‌ها برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین حملاتی روی میز است.

به گزارش رویترز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد کشورش همه گزینه‌های لازم برای جلوگیری از تکرار حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق را روی میز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مارک اسپر در واکنش به حمله راکتی اخیر به پایگاه نظامی التاجی بغداد که به کشته شدن دست‌کم دو آمریکایی و یک انگلیسی انجامید، به خبرنگاران گفت: «اجازه دهید صراحتاً اعلام کنم که ایالات متحده حمله علیه شهروندان و منافع خود و متحدانش را تحمل نخواهد کرد.»

وی افزود: «همه گزینه‌ها روی میز است و ما با متحدانمان برای پاسخگو کردن عوامل حمله و همچنین حفظ بازدارندگی در منطقه تلاش می‌کنیم.»

شامگاه چهارشنبه در حوالی ساعت 8 شب به وقت محلی، 15 راکت به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که طی این حمله راکتی دست‌کم 2 آمریکایی و یک انگلیسی کشته شده‌اند. تعداد زخمی‌های این حمله نیز در ابتدا 12 نفر اعلام شد.