۰ نفر

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به ۵۷۰نفر رسید

۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶
کد خبر: 422594
شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به ۵۷۰نفر رسید

رسانه‌های آلمان از ابتلای ۵۷۰شهروند این کشور به ویروس کرونا و تدابیر ویژه دولت برای کاهش همه گیری این ویروس از جمله تمدید تعطیلی مدارس و کاهش ساعات کاری خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که «انستیتو رابرت کخ» آلمان شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در این کشور را تا صبح امروز (جمعه) ۵۳۴ نفر اعلام کرده، خبرگزاری د. ت. اس (dts) این کشور از ابتلای دستکم ۵۷۰ شهروند آلمان به این ویروس خبر داده است.
این در حالی است که آمار مبتلایان نسبت به صبح روز گذشته ۱۸۵ مورد افزایش داشته و سرعت بالای گسترش این ویروس، موجب نگرانی مقامات شده است.
از ۱۶ ایالت آلمان، تنها در ایالت «زاکسن-آنهالت» هیچ موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده و باقی ایالت ها درگیر مبارزه با آن هستند.
مقامات ایالتی به منظور کاهش سرعت شیوع کرونا، تمامی مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها، مدارس و مهدکودک ها را دستکم تا ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) تعطیل کرده اند.

همچنین ساعات کاری در بسیاری از ایالت ها کاهش یافته و کارکنان به صورت نیمه وقت در محل کار خود حضور می یابند.
در همین حال مسئولان آلمانی در اظهارنظرهای خود ضمن تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و تلاش کارکنان بخش پزشکی برای درمان بیماران، در خصوص زمان احتمالی توقف شیوع کرونا در این کشور طی هفته های آینده ابراز امیدواری می کنند.

نگرانی از شیوع کرونا، همچنین حمل و نقل عمومی و مسافرت های زمینی و هوایی را در آلمان فلج کرده، به گونه ای که شرکت هواپیمایی لوفت‌آنزای آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۵۰ فروند هواپیمای مسافربری خود را به دلیل انتشار کرونا از چرخه پروازها خارج کرده است. این شرکت پیش تر اعلام کرده بود که در هفته‌های آینده ۲۵ درصد از پروازهای خود را کاهش خواهد داد.

شرکت‌های هواپیمایی اروپایی نیز روز سه‌شنبه هشدار دادند که همه گیری ویروس کرونا، زیان اقتصادی گسترده‌ای به آنها وارد کرده است، هر چند انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده، برنامه پروازها به حال عادی بازگردد.
همه گیری کرونا اواخر سال گذشته میلادی (2019) از استان «هوبی» چین آغاز شد و به حدود 80 کشور گسترش یافت. بر اساس اطلاعات موجود، تا امروز شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۹۳ هزار نفر فراتر رفته و بیش از ۳۲۰۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.