۰ نفر

بحران قاچاق انسان در مرز اروپا

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 422035
بحران قاچاق انسان در مرز اروپا

شاید این یکی از معدود دفعاتی باشد که قاچاقچیان انسان مقابل دوربین قرار می‌گیرند و با اعتماد به نفس از اعتقاد و باورشان به کارشان سخن می‌گویند. آنها این بار هیچ اصراری ندارند که چهره خود را بپوشانند.

به گزارش اقتصادآنلاین، یورو نیوز در گزارشی نوشت: سمیح و جواد دو شهروند اهل ترکیه هستند. آنها در شهر مرزی ادیرنه مقابل دوربین ایستاده‌اند و از چند و چون کارشان می‌گویند.

شهر ادیرنه در منتهی‌الیه غربی ترکیه و در نزدیکی مرز یونان و بلغارستان قرار دارد. اینجا یکی از نقاطی است که قاچاقچیان انسان اغلب برای قاچاق پناهجویان به یونان فعال بودند.

حالا با پایان یافتن سیاست کنترل مرزها از سوی دولت ترکیه، هزاران مهاجر راهی این نقطه شده‌اند تا بتوانند خودشان را به یونان برسانند.

پلیس یونان این روزها با روش‌های گوناگون از جمله گاز اشک‌‌آور مانع از ورد مهاجران به خاک یونان می‌شود.

در این شهر و در این نقطه مرزی، دو قاچاقچی انسان از تجربیات و دلایل اقدام به قاچاق انسان می‌گویند. سمیح می‌خواهد پناهجویان از ترکیه بروند تا وضعیت اقتصادی این کشور بهتر شود. او می‌گوید به این کار باور دارد.

20

سمیح، قاچاقچی انسان

سمیح البته از کاهش ارزش کاری خودش به عنوان یک قاچاقچی انسان نیز خبر می‌دهد و می‌گوید: «در گذشته ما از مهاجران نفری ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار پول می‌گرفتیم اما حالا این کار را با ۱۵ دلار انجام می‌دهیم.»

جواد دیگر قاچاقچی اهل ترکیه می‌گوید: «مهاجران همچنان گروه گروه به اینجا می‌آیند، هزاران نفر، سخت است که عدد دقیق را بگویی، هزاران نفر از مردم از صبح تا به عصر از اینجا عبور می‌کنند.»

22

جواد، قاچاقچی انسان

او می‌افزاید: «رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ما دستورهایی داده است. او موافق است مهاجران از اینجا بروند اما یونانی‌ها خیلی سخت می‌گیرند و آنجا دچار مشکل هستیم.»

پس از پایان یافتن سیاست‌ کنترل مرزها توسط دولت ترکیه، بسیاری از مهاجران به امید رسیدن به اروپا خودشان را به مرز یونان رساندند.

در چند روز گذشته ویدیوهای مختلفی از برخورد خشن گارد ساحلی و برخی از مردم محلی یونان با پناهجویانی که خودشان را از مسیر دریا به این کشور رسانده‌ بودند، منتشر شد.