۰ نفر

ماهیگیران آلاسکا میلیون‌ها دلار از جنگ تجاری آمریکا با روسیه ضرر می‌کنند

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 419449
ماهیگیران آلاسکا میلیون‌ها دلار از جنگ تجاری آمریکا با روسیه ضرر می‌کنند

ماهیگیران آلاسکا پس از قطع دسترسی به بازار روسیه در ۲۰۱۴ که یکی از بازارهای اصلی آنهاست ، سالانه ۶۰ میلیون دلار ضرر می‌کنند.

 به گزارش راشاتودی، ماهیگیران آلاسکا پس از قطع دسترسی به یکی از بازارهای اصلی آنها در 2014، سالانه 60 میلیون دلار ضرر می‌کنند. روسیه در 2014 به تلافی تحریم های آمریکا، یک ممنوعیت بازرگانی مواد غذایی وضع کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  طبق اطلاعات مؤسسه بازاریابی غذاهای دریایی آلاسکا، روسیه بین سال‌های 2010 تا 2013 به طور متوسط 40 میلیون دلار محصولات مربوط به غذاهای دریایی از تولیدکنندگان آلاسکا خریداری کرده بود. در 2013، قبل از تحریم های غربی، خرید این محصولات به رکورد 61.3 میلیون دلار رسید. خاویار ماهی سالمون بیش از 76 درصد آن را تشکیل می داد.

 روسیه قبلاً دومین بازار مهم صادرات برای خاویار سالمون آلاسکا پس از ژاپن بود. ولی چیزی که این تولید کنندگان را آزار می دهد تنها از دست دادن یک مشتری بزرگ نیست، بلکه افزایش رقابت از طرف رقبای روسی در بازار داخلی غذاهای دریایی است.

 علیرغم تحریم محصولات آمریکایی از طرف مسکو، صادرکنندگان روسیه همچنان محصولات خود را به آمریکا می فرستند. به علاوه، اکثر واردات غذاهای دریایی هیچ عوارضی ندارد. ماهیگیران روسیه با افزایش 70 درصدی ارزش صادرات مواد غذایی روسیه به آمریکا سود می برند. ارزش این محصولات غذایی طی پنج سال از 2013 از 326 میلیون دلار به 551 میلیون دلار رسیده است.یه علاوه، آمریکا 50 میلیون دلار ماهی پالاک از چین وارد کرده که در روسیه صید شده است.

 آب های خاور دور روسیه مثل آب های آلاسکا غنی از خرچنگ است. یافت شدن گونه های مشابه ماهی در آبهای هر دو منطقه تولیدکنندگان داخلی را تبدیل به رقبایی مستقیم در بازارهای مهم کرده است. ولی محصولات غذای دریایی روسیه با قیمت پایین تر مشتریان را جذب می کنند.

 مؤسسه بازاریابی غذاهای دریایی آلاسکا اعلام کرد:« با افزایش کیفیت و کمیت محصولات دریایی روسیه که مستقیماً با تولیدات آمریکایی رقابت می کند، آمریکا نمی‌تواند سهمی در بازار داخلی بزرگ و رو به رشد روسیه داشته باشد». این مؤسسه همچنین هشدار داد بی ثباتی تجاری بدتر از این هم می شود چون روسیه فعالانه در صنعت ماهیگیری خود سرمایه گذاری می کند و می تواند هر چه بیشتر ارزش غذاهای دریایی خود را طی 4 سال تا 8 میلیارد دلار افزایش دهد.