۰ نفر

نتانیاهو: تعداد سفرهای محرمانه‌ام به کشورهای عربی را نمی‌توانم افشا کنم

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۵۲
کد خبر: 418357
نتانیاهو: تعداد سفرهای محرمانه‌ام به کشورهای عربی را نمی‌توانم افشا کنم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تاکید بر ادامه روند عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی و این رژیم اعلام کرد تعداد سفرهای سری که به کشورهای عربی داشته است، را نمی‌تواند افشا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی مدتی است که اظهارنظر درباره عادی سازی محرمانه و روزافزون روابط با برخی کشورهای عربی را افزایش داده بدون اینکه نام این کشورهای عربی را فاش کند، تحرکاتی که پیش از انتخابات دوم مارس کنست(پارلمان) صورت می گیرد و نظرسنجی ها نشان می دهد نتانیاهو این بار هم نخواهد توانست دولت را تشکیل دهد، چرا که حزب وی و متحدانش قادر به کسب 61 کرسی از 120 کرسی کنست برای تحقق اکثریت و تشکیل دولت نخواهند بود.

نتانیاهو اظهار داشت: اگر 10 سال پیش کسی به من می گفت که ما به وضعیتی که اکنون رسیده ایم و روابط در حال گسترش و مستمر با تمام کشورهای عربی به استثنای یک یا دو کشور را شاهد هستیم، به او در آن زمان می گفتم که این مسئله رویاست، ولی این مسئله(عادی سازی روابط) امروز در جریان است.

بر اساس گزارش شبکه هلا که مخاطب آن اعراب مناطق 1948 است، نتانیاهو اظهار داشت نمی توانم به شما بگویم که چند بار به کشورهای عربی سفر کرده ام، ولی حرف هایم را باور کنید که این روابط به شکل روزافزونی در حال گسترش است.

در حال حاضر کشورهای مصر و اردن روابط رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی دارند و روابط پنهانی میان این رژیم و شمار زیادی از کشورهای عربی هم ادامه دارد به طوری که اخیرا شماری از مقامات بلندپایه صهیونیست به برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین و امارات سفر کردند و نتانیاهو هم سال گذشته به عمان سفر کرده بود، وی اخیرا نیز در اوگاندا با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان دیدار کرده و از عادی سازی روابط با این کشور در آینده نزدیک خبر داده بود.

نتانیاهو در ادامه اظهار داشت عادی سازی روابط با کشورهای عربی به شکل گسترده ای در حال افزایش است که علت آن فقط تهدید مشترک ناشی از ایران نیست، بلکه همچنین به سبب اشتیاق و علاقه کشورهای عربی به تکنولوژی و کشاورزی اسرائیل است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد در عربستان سعودی وبلاگ نویسان حضور دارند که فقط می گویند نتانیاهو و لیکود و این مسئله در تمام جهان عربی در حال رخ دادن است.

نتانیاهو مدعی شد که جامعه عربی بیشتر از قبل عادی سازی روابط با اسرائیل را پذیرفته است.

وی افزود ما این مسئله را در اینترنت مقایسه می کنیم، در جوامع عربی نظرسنجی هایی انجام می دهیم و سئوال می کنیم که آیا کشور تو باید با اسرائیل رابطه داشته باشد، زمانی پاسخ مثبت ، صفر درصد بود، اما امروز این میزان به 30 درصد و حتی تا 50 درصد رسیده است و همچنان در حال افزایش است .

نتانیاهو درباره روند عادی سازی روابط میان رژیم های عربی و رژیم صهیونیستی مدعی شد این مسئله بیانگر انقلابی است که من رهبری آن را برعهده دارم و خیلی به آن افتخار می کنم.

نتانیاهو چند روز پیش هم گفته بود کشورهای عربی به استثنای سه کشور، در حال انجام روابط و تماسهای سری با تل آویو هستند و به دیدار اخیر وی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و اجازه وی به هواپیماهای اسرائیلی برای عبور از حریم هوایی سودان افتخار می کنند.