۰ نفر

آمریکا: ایران مانع راه‌حل سیاسی در یمن است

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۵۰
کد خبر: 418010
آمریکا: ایران مانع راه‌حل سیاسی در یمن است

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی بدون اشاره به حملات ائتلاف متجاوز سعودی به غیرنظامیان یمنی مدعی شد که ایران مانع از راه‌حل سیاسی در یمن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران همچنان به مانع‌تراشی در روند راه‌حل سیاسی در یمن می‌پردازد.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تحولات یمن صحبت می‌کرد، مدعی شد: «ایران همچنان ارسال سلاح به حوثی‌ها را ادامه داده و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند.»

نماینده آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت که جنبش انصارالله در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت سیطره خود مانع تراشی می‌کند و از حوثی‌ها خواست که مانع از رسیدن کمک‌ها به مناطق تحت سیطره خود نشوند.

وی همچنین تمامی طرف‌های درگیر در یمن را نیز تشویق کرد تا گام‌های فوری برای توقف تنش‌ها بردارند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نیز در این نشست گفت که مسکو از روند سیاسی در یمن و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرده و روسیه تمامی طرف‌های درگیر در یمن را تشویق می‌کند تا به توافقی تحت نظر سازمان ملل دست یابند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی مدعی تلاش‌ها برای صلح در یمن می‌شود که ائتلاف متجاوز سعودی طی روزهای شنبه و یکشنبه با بمباران مناطقی در استان الجوف و الحجه بیش از ۳۰ نفر از شهروندان یمنی از جمله شماری کودک را کشته و زخمی کرد.

«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز شنبه شب در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی آمادگی ریاض برای گفت‌وگو با جنبش انصارالله شده بود.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به این ادعای سعودی‌ها گفت که عربستان بر خلاف ادعای خود هرگز برای صلح در یمن جدی نبوده است.