۰ نفر

سفارت ایران: فرانسوی‌ها بدتر از آمریکا به ایران فشار وارد می‌کنند

۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 416852
سفارت ایران: فرانسوی‌ها بدتر از آمریکا به ایران فشار وارد می‌کنند

سفارت ایران در پاریس در واکنش به اظهارات رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران اعلام کرد: برخی نهادهای فرانسوی شدیدترین فشارها را متوجه ایران می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در واکنش به توئیت رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران درباره آزادی فریبا عادلخواه و رولان مارشال که به دلایل امنیتی در ایران در بازداشت هستند، عنوان کرد: «اعتماد یک وجهی نیست. برخی نهادهای فرانسوی شدیدترین فشارها را متوجه ایران می کنند، حتی در حوزه دارو! و حتی بدتر از ایالات متحده! انرژی دو کشور نباید در "دراز مدت" صرف موضوعات ناشی از عناصر ثالث و "کوتاه مدت" شود.»

براساس این گزارش، خانم «آن ژنوته» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در توئیتی با ابراز امیدواری نسبت به آزادی فریبا عادلخواه و رولان مارشال نوشته است: «بیاییم روابط فرانسه و ایران را بر پایه اعتماد و نه بی اعتمادی بنا کنیم.»

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه پیش از این گفته بود: خانم عادلخواه تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده و وکیل ایشان از جزییات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضاییه در دست بررسی است. رولان مارشال تبعه فرانسوی نیز به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت شده است.