۰ نفر

وحشت از ویروس کرونا در آمریکا

سود اوراق خزانه‌داری آمریکا سقوط کرد

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱
کد خبر: 413852
سود اوراق خزانه‌داری آمریکا سقوط کرد

در حالی که ویروس مرگبار کرونا وحشت از رکود اقتصادی در آمریکا را تشدید کرده است، در ماه ژانویه، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با بیشترین سقوط ماهانه خود از ماه آگوست تا کنون روبرو شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که ویروس مرگبار کرونا وحشت از رکود اقتصادی در آمریکا را تشدید کرده است، در ماه ژانویه، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با بیشترین سقوط ماهانه خود از ماه آگوست تا کنون روبرو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه آمریکا، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، که در جهت معکوس قیمت آن نوسان می‌کند، تا ۱.۵۴۸ درصد سقوط کرد. در ماه ژانویه سود این اوراق حدود ۴۰ صدم درصد سقوط کرد تا بدترین افت ماهیانه خود در ۵ ماه اخیر را ثبت کرده باشد.

همچنین سود اوراق ۱۰ ساله از سود اوراق ۳ ساله که ۱.۵۵۲ درصدی بود هم کمتر شد تا بخش بسیار مهم و کلیدی‌ای از منحنی سود اوراق قرضه را معکوس کند.

معکوس شدن منحنی سود اوراق از ۱۹۵۰ تا کنون نشانه محکمی از وقوع رکود اقتصادی قریب‌الوقوع در ۱۲ ماه بعد از آن بوده است. بازارهای مالی جهان در وحشت ناشی از شیوع ویروس کرونا به سر می‌برند و در تلاش هستند تأثیرات منفی اقتصادی آن را ارزیابی کنند.