۰ نفر

پامپئو در آینده نزدیک به اوکراین می‌رود

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۴:۳۸
کد خبر: 411793
پامپئو در آینده نزدیک به اوکراین می‌رود

در حالی که موضوع سوءاستفاده از قدرت در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی بین روسای جمهور آمریکا و اوکراین از موضوعات استیضاح دونالد ترامپ است، وزیر خارجه آمریکا خبر داده که در آینده نزدیک به اوکراین خواهد رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که ماجرای اوکراین‌گیت در مرکز اتهامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان استیضاح وی در سنا قرار دارد، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید در آینده‌ای که چندان دور نیست راهی اوکراین خواهد شد.

رویترز این خبر را مخابره کرده و نوشته است وی زمان دقیق سفر خود به اوکراین را اعلام نکرده است.

روند دادگاه استیضاح ترامپ از دیروز در مجلس سنای آمریکا آغاز شده و در اولین گام، قواعد استیضاح به تصویب این مجلس رسیده است. تصویب همین قواعد نیز با چالش جدی میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مواجه شده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی دموکرات دارد، ماه گذشته میلادی به استیضاح ترامپ رأی مثبت داد و پرونده وی را برای برگزاری محاکمه استیضاح، به سنا ارسال کرد. ترامپ متهم است که برای بدنام کردن «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به کی‌یف فشار آورده است تا در مورد فرزند بایدن که عضو هیأت مدیره یک هلدینگ اوکراینی است، تحقیقات قضایی به راه اندازد.

دومین جلسه دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مجلس سنای این کشور آغاز شده و ادامه دارد.