۰ نفر

تأکید بر توسعه روابط اقتصادی ایران و قطر در دیدار لاریجانی با همتای قطری

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۵۶
کد خبر: 401906
تأکید بر توسعه روابط اقتصادی ایران و قطر در دیدار لاریجانی با همتای قطری

روسای مجالس ایران و قطر در حاشیه مجمع عمومی مجالس آسیایی بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی با احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی با تأکید بر روابط بسیار خوب بین ایران و قطر، گفت: ما نقش شما را در منطقه مثبت می‌دانیم، متأسفانه تحریم‌هایی که علیه شما اتخاذ شد ظالمانه بود اما خوب مقاومت کردید و تاکتیک‌های شما باعث شد منزوی نشوید.

رئیس مجلس تأکید کرد: ما همیشه در مسائل مهم منطقه رایزنی نزدیکی خواهیم داشت، همچنین علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی با شما هستیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از تجار ایرانی علاقه‌مند به کار با شما هستند، زمینه‌ها را فراهم کنید. ما از هر پیشنهادی برای توسعه روابط بین دو کشور استقبال می کنیم.

در ادامه احمد بن عبدالله بن زید آل محمود بیان داشت: شما در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه ما برادرانه و صادقانه رفتار کردید. به یاد دارم رئیس جمهور ایران با آغاز بحران‌های قطر تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران این تحریم‌ها را نمی‌پذیرد.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه مرحله تحریم را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: به دنبال گزارش بانک جهانی شاخص پیشرفت و توسعه قطر در دوران تحریم در مقایسه با سایر کشورهای منطقه ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اینکه شرط لغو تحریم‌های قطر قطع ارتباط با ایران است، تأکید کرد: ما هیچ کدام از 13 شرط را نپذیرفتیم؛ در واقع ما گفت وگو را بدون پیش شرط می‌خواهیم.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود در خصوص رفتار اسرائیل در قبال مردم فلسطین گفت: ما بارها گفته‌ایم که مصالح مهم فلسطین را قربانی نمی‌کنیم و مردم فلسطین باید سرنوشت خود را تعیین کنند در کنفرانس کشورهای عربی در غرب هم تأکید کردم کشور قطر از دل و جان در کنار مردم فلسطین است.