۰ نفر

دیپلمات آمریکایی:

آمریکا متعهد به راه‌حل سیاسی برای کاهش تنش با ایران است

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۳۲
کد خبر: 393871
آمریکا متعهد به راه‌حل سیاسی برای کاهش تنش با ایران است

جان راکولتا سفیر آمریکا در امارات گفت که کشورش متعهد به راه‌حل سیاسی برای کاهش تنش‌ها با ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، راکولتا در حاشیه «کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی نفت ابوظبی» گفت: من در اینجا با شمار زیادی از رهبران دیدار کردم. آنها به صراحت به من گفتند که ۱) صددرصد از فشار حداکثری (علیه ایران) حمایت می‌کنند، ۲) نمی‌خواهند تنش‌ها با خشونت حل شود و ۳) راه‌حل سیاسی -مذاکره- تنها راه برای پیش رفتن است.
او افزود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا متعهد به «راه‌حل سیاسی» برای کاهش تنش‌ها با ایران است.
راکولتا در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: ما با امارات همکاری نزدیکی داریم تا ایران متقاعد شود که تنها راه‌حل، راه‌حل سیاسی است. رئیس جمهوری آمریکا بارها و بارها اعلام کرده است که تنها راه‌حل، راه‌حل سیاسی است و خشونت در خاورمیانه جایی ندارد.
«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز یکشنبه هفته جاری گفته بود مسیر برای توافق با ایران می‌تواند وجود داشته باشد و احتمالا تمام طرفین به زودی آماده آغاز این روند می‌شوند.
خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام ارشد اماراتی افزود که روند این ماجرا طولانی و نیازمند صبوری است.
وی در یک سخنرانی در شهر ابوظبی اشاره کرد که جامعه جهانی از جمله کشورهای منطقه، اروپا و آمریکا باید در این مورد هم عقیده باشند.
رویترز افزود: جمهوری اسلامی ایران به تازگی تعهدات خود را به صورت قانونی در چارچوب توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ کاهش داده است. ایران پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به کشورهای دیگر طرفین توافق فرصت داده بود تا به تعهدات خود عمل کنند. تهران حتی با برداشتن گام‌های اولیه در جهت کاهش تعهدات، این فرصت را به اروپایی‌ها و طرفین توافق هسته‌ای داد تا این موضوع به صورت دیپلماتیک برطرف شود.