۰ نفر

ترامپ برای توافق تجاری با چین شرط گذاشت

۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۸:۱۵
کد خبر: 393394
ترامپ برای توافق تجاری با چین شرط گذاشت

رئیس جمهوری آمریکا گفت، مذاکرات تجاری با چین بسیار خوب پیش می‌رود اما ایالات متحده تنها زمانی با پکن توافق می‌کند که آن توافق خوبی برای آمریکا باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پایگاه مشترک اندروز و پیش از سفر به آلاباما به خبرنگاران گفت، مذاکرات تجاری با چین آهسته‌تر از آنچه دوست دارد، پیش می‌رود اما پکن بیش از وی خواستار یک توافق است.

وی ادامه داد: مذاکرات تجاری با پکن رو به جلو پیش می‌رود و بسیار خوب است. اگر ما به توافقی که مدنظرمان است، دست بیابیم، بسیار خوب است و اگر این توافق، خوب نباشد، من آن را نمی‌خواهم. من تمایل دارم توافقی حاصل شود اما باید یک توافق خوب باشد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: چین به شدت به دنبال دستیابی به یک توافق است. آنها بدترین سال خود را در ۵۷ سال گذشته سپری می‌کنند. زنجیره تامین آنها مانند یک تخم مرغ همگی از بین رفته، آنها به دنبال یک توافق هستند و شاید آن را به دست بیاورند، من نمی‌دانم. اصلا اهمیتی ندارد، این به خودشان بستگی دارد.

ترامپ ادامه داد، گزارش‌های نادرستی درباره تمایل آمریکا برای لغو تعرفه‌های گمرکی مطرح شده که برای ایالات متحده ده‌ها میلیارد دلار سوددهی دارد و شاید هم صدها میلیارد دلار. اما می‌بینید که من دنبال چه هستم. اختلافاتی درباره این تعرفه‌ها وجود دارند اما همیشه می‌توانیم تعرفه بگیریم. سطح لغو تعرفه‌ها نادرست است.

مقام‌های دو کشور روز پنج‌شنبه گفتند، پکن و واشنگتن روی کاهش تعرفه‌هایی که بر کالاهای خود وضع کرده‌اند در بخشی از فاز نخست توافق تجاری و برای پایان دادن به نبرد تجاری مخرب، توافق کردند اما این ایده هنوز با مخالفت‌هایی از سوی دولت ترامپ روبروست.