۰ نفر

پاکستان: ایران و عربستان مایل به دنبال کردن دیپلماسی هستند

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۱
کد خبر: 388422
پاکستان: ایران و عربستان مایل به دنبال کردن دیپلماسی هستند

وزیر خارجه پاکستان گفت: ایران و عربستان تمایل خود به حل مشکلات و اختلاف نظرها از طریق دیپلماسی را اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفت: بعد از سفر عمران خان به ایران و عربستان ، این دو کشور  تمایل خود برای حل مشکلات پیش آمده از طریق گفتگو و دیپلماسی را اعلام کردند. 

به نوشته آسوشیتدپرس، قریشی اضافه کرد: بعد از سفر عمران‌خان به تهران و ریاض، رهبران دو کشور ایران و عربستان اعلام کردند که تمایل دارند مشکلات و اختلاف نظرها را از طریق دیپلماسی حل و فصل کنند. 

بعد از شدت گرفتن تنش میان ایران و عربستان، عمران خان اعلام کرد که به هدف میانجی میان به دو کشور سفر خواهد کرد. 

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان چند روز قبل ابتدا به ایران سفر کرد و در این سفر با مقامات ارشد ایران از جمله حسن روحانی رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.  

عمران خان در دیدار روحانی با اشاره به علاقه‌مندی کشورش برای گسترش مناسبات  میان دو کشور، از دولت ایران به دلیل حمایت‌ها از مردم کشمیر قدردانی کرد.

عمران خان همچنین گفت که دلیل اصلی سفر وی به تهران این است که کشورش علاقه مند به بروز درگیری جدید در منطقه نیست، چرا که پاکستان طی ۱۵ سال گذشته از این درگیری رنج برده و ۷۰ هزار تلفات را علیه تروریسم دادیم و مردم افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می‌برند و نمی‌خواهیم شاهد درگیری دیگر در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه نباید هیچگونه درگیری بین ایران و عربستان ایجاد شود چرا که تبعات این موضوع نه تنها این دو کشور، بلکه کل کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: معتقدیم می‌توان از طریق گفتگو و مذاکره اختلافات را حل و فصل کرد.

عمران خان با اشاره به سفر خود به عربستان در روز سه‌شنبه هفته جاری، گفت: در جریان این سفر نیز به ابتکارات پاکستان در خصوص صلح و ثبات و پایان اختلاف و تنش تأکید خواهم کرد.