۰ نفر

فرانسه: آمریکا برای کاهش تنش، تحریم‌های ایران را لغو کند

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 388372
فرانسه: آمریکا برای کاهش تنش، تحریم‌های ایران را لغو کند

وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود تاکید کرد که کاهش تنش بین واشنگتن و تهران، ایران را به توافق هسته‌ای باز خواهد گرداند.

به گزارش روسیاالیوم، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق در بغداد گفت او حامل پیام همبستگی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور با عراق است، چرا که عراق شریک مهمی برای پاریس به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، لودریان افزود که فرانسه خواستار نشست فوری ائتلاف بین المللی برای بررسی دخالت ترکیه در شمال شرق سوریه است.

وی تاکید کرد که ائتلاف بین المللی قصد دارد مانع از ظهور مجدد داعش شود.

وزیر خارجه فرانسه گفت که با همتای عراقی‌اش درباره ایران و تنش در خلیج فارس گفت‌وگو کرده است.

وی افزود امیدوار است که راه‌هایی برای کاهش شدت تنش در خلیج فارس پیدا شود.

لودریان تاکید کرد که کاهش تنش بین واشنگتن و تهران، ایران را به توافق هسته‌ای باز می‌گرداند و ضرورت دارد که واشنگتن از تحریم‌ها صرف نظر کند و از آمریکا انتظار می‌رود برای کاهش تنش، تحریم‌های ایران را بردارد.

الحکیم نیز در این دیدار گفت که دو طرف درباره اوضاع سوریه و تلاش‌های فرانسه برای حل مشکل تروریست‌های داعشی بازداشت شده در سوریه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

وی بر ضرورت تلاش برای پایان دادن به حضور تروریست‌های عرب و بیگانه در سوریه تاکید کرد و گفت که عراق تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از نفوذ آنها به خاک خود را انجام خواهد داد.

الحکیم گفت که با طرف فرانسوی درباره بازسازی مناطق آزاد شده عراق از لوث داعش گفت‌وگو کرده است.

وی افزود که با وزیر خارجه فرانسه درباره حمله ترکیه به سوریه بحث و تبادل نظر کرده‌ است و دو طرف حفظ وحدت سوریه را مورد تاکید قرار داده‌اند.