۰ نفر

بر اساس آمار صندوق بین المللی پول؛

نرخ بیکاری ایران 17درصد اعلام شد/ ونزوئلا رتبه نخست بیکاری در جهان را به خود اختصاص داد

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳
کد خبر: 387976
نرخ بیکاری ایران 17درصد اعلام شد/ ونزوئلا رتبه نخست بیکاری در جهان را به خود اختصاص داد

جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول نشان داد، نرخ بیکاری ایران در سال 2019به 16.78درصد رسیده است اما ازآنجایی‌که آمار بخش عمده‌ای از کشورها ارائه نشده، نمی‌توان رتبه دقیقی برای این شاخص ایران در جهان اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان، میزان بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۹ را ۱۶.۷۸ درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۴.۴۸ درصد و در سال ۲۰۱۷ برابر ۱۲ درصد بوده است که به این ترتیب با افزایش بیکاری مواجه شده‌ایم.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال۲۰۱۳ برابر با ۱۰.۴ درصد، در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۰.۶ در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲.۴۵ درصد و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۲ درصد برآورد شده است.

هرچه رتبه کشوری بالاتر باشد یعنی بیکاری کمتری دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتدای فهرست نزدیک شویم کشورها با نرخ بیکاری بیشتری مواجه هستند.

ایران در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده بود که در سال ۲۰۱۸ به جایگاه ۱۳ رسید.

رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای جهان به لحاظ بیکاری در سال ۲۰۱۳ برابر با ۲۹ و در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۶ بوده است که در سال ۲۰۱۵ به ۲۵ و در سال ۲۰۱۶ به ۱۹ رسیده بود.

اما در این گزارش نمی‌توانیم رقم دقیقی از رتبه ایران در میان کشورهای جهان ارائه دهیم چراکه آمار نزدیک به ۶۴ کشور در این گزارش موجود نیست. در این گزارش آماری از ونزوئلا و نیجریه در دست نیست و نرخ بیکاری آفریقای جنوبی به ۲۷.۸۵ درصد رسیده است.

در حالی که در گزارش پیشین، ونزوئلا رتبه نخست بیکاری در جهان را با ۳۵ درصد به خود اختصاص داده بود و پس از آفریقای جنوبی با ۲۷.۱ درصد و نیجریه با ۲۲.۵ درصد قرار داشت.

به این ترتیب، با آمار موجود، بالاترین نرخ بیکاری به آفریقای جنوبی با ۲۷.۸ درصد، سودان ۲۲.۱ درصد، مقدونیه شمالی با ۱۷.۹ درصد، یونان ۱۷.۸ درصد و ارمنستان با ۱۷.۶ درصد اختصاص یافته است.