۰ نفر

عصبانیت مقامات صهیونیست از رایزنی‌های دیپلماتیک ایران

۴ مهر ۱۳۹۸، ۲:۱۴
کد خبر: 383414
عصبانیت مقامات صهیونیست از رایزنی‌های دیپلماتیک ایران

تلاش های دیپلماتیک مقامات جمهوری اسلامی در نیویورک برای نزدیکی مواضع ایران و غرب در موضوع هسته ای و حل تنش های منطقه عصبانیت مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نشریه دی ولت آلمان در مطلبی با اشاره به هراس صهیونیست ها از توافق ایران با اروپا وآمریکا درموضوع هسته ای نوشت: اسرائیل نزدیکی اروپا وآمریکا به ایران را با نگرانی دنبال می کند.
بر این اساس تلاش کشورهای اروپایی درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای کاستن از تنش ها بین ایران و آمریکا موجب شده که جریان های سیاسی رژیم صهیونیستی به هم نزدیکتر شوند.
به نوشته دی ولت در حالی که سران دو حزب اصلی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هیچ فصل مشترکی برای ائتلاف ندارند، موضع گیری مشابه آنها در خصوص ایران می تواند تنها نقطه موجود اشتراک بین آنها باشد.
«بنیامین نتانیاهو» و مخالف سرسخت وی «بنی گانتس» که در انتخابات اخیر سرزمین های اشغالی آرای تقریبا یکسانی را کسب کرده اند تنها در این مورد که ایران را تهدید جدی برای این رژیم می دانند، متفق القول هستند.
طبق این گزارش در بحبوحه رایزنی های دیپلماتیک مقامات غربی و ایرانی در نیویورک نتانیاهو طی پیامی توییتری از مقامات بین المللی خواسته که ترامپ را به اعمال فشار بیشتر به ایران تشویق کنند. وی مدعی شده که این کار تنها راه رفع خطر ایران برای رژیم اسرائیل است.
در همین حال «بنی گانتس» در پیام مشابهی نوشته است: جامعه جهانی باید تحریم های بیشتری اعمال کرده و تحریم های کنونی را نیز اجرا کند تا ایران تحت فشار قرار گیرد.
نشریه آلمانی علت نوشتن این پیام ها از سوی مقامات صهیونیستی را هراس آنها از توافق احتمالی یبن ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای، با توجه به عزم مقامات اروپایی ها برای به سرانجام رساندن رایزنی ها در نیویورک عنوان کرده است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که امروز (چهارشنبه) نتانیاهو و گانتس باردیگر برای تشکیل کابینه وحدت ملی با نظارت ریولین با هم دیدار می کنند. این در حالی است که دیدار این دو در روز دوشنبه گذشته با ریولین برای توافق بر سر تقسیم قدرت،  بدون نتیجه پایان یافت.

برخی گزارش ها حاکی است، در صورتی که نتانیاهو و گانتس تشکیل کابینه "وحدت ملی" را نپذیرند، ریولین رئیس رژیم صهیونیستی تا چهارشنبه هفته آینده ممکن است مأموریت برای تشکیل کابینه ائتلافی را به تعویق بیندازد.

اگر نتانیاهو و گانتس که توسط ریولین مأمور تشکیل کابینه شوند، ۲۸ روز برای این کار مهلت خواهند داشت. در صورتی که فرد مورد نظر در این مدت موفق نشود، مهلتش ۱۴ روز دیگر تمدید می شود و در صورت ناکامی، ریولین پس از رایزنی با نمایندگان کنست، فرد دیگری را برای این کار معرفی می کند.