۰ نفر

حزب کارگر: مساله برگزیت را ظرف 6ماه حل می‌کنیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۴۶
کد خبر: 382397
حزب کارگر: مساله برگزیت را ظرف 6ماه حل می‌کنیم

حزب کارگر انگلیس، از احزاب اصلی مخالف حزب حاکم این کشور وعده داده که توانایی حل مسئله برگزیت را در 6ماه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در پیش نویس‌ طرح حزب کارگر انگلیس، از احزاب اصلی مخالف حزب حاکم این کشور آمده است که در سه ماه به یک «توافق معقول» برای خروج از اتحادیه اروپا دست یافته و سپس  در سه ماه  همه پرسی دومی را برای قبول این توافق یا ماندن در اتحادیه اروپا برگزار می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در پیش نویس بیانیه حزب کارگر انگلیس آمده است: «پس از سه سال مذاکرات نامنظم  و به بن بست رسیدن مجلس، دولت کارگر ظرف شش ماه موضوع برگزیت را با یکی از دو مسیر سر و سامان خواهد داد.»

براساس این گزارش، مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد

به نوشته رویترز، در این بیانیه که هنوز در نشست سالانه حزب کارگر به تصویب نرسیده، تصریح شده که دولت کارگر ظرف سه ماه یک توافق معقول با اتحادیه اروپا را تضمین کرده و ظرف 6 ماه آن را برای همه پرسی در اختیار مردم قرار خواهد داد. قرار است نشست سالیانه حزب کارگر در شهر برایتون برگزار شود.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هفته گذشته به حزب حاکم انگلیس در خصوص برگزیت هشدار جدی  داد.

 «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلستان نیز به تازگی گفته است که  شکل کلی یک توافق با اروپا حاصل شده و او محتاطانه به حصول چنین توافقی خوش‌بین است.