۰ نفر

در ماه می؛

روسیه به فروش اوراق قرضه آمریکا ادامه داد

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 367387
روسیه به فروش اوراق قرضه آمریکا ادامه داد

روسیه که زمانی بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا را در اختیار داشت، در ماه می، به کاهش دارایی خود از این اوراق ادامه داده و میزان آن را به حدود ۱۲ میلیارد دلار رسانده است.

به گزارش راشاتودی، روسیه که زمانی یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در اوراق قرضه آمریکا بود و بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار از این اوراق را در اختیار داشت، طبق داده‌های جدید خزانه‌داری آمریکا، در ماه می، به کاهش دارایی خود از این اوراق ادامه داده و میزان آن را به حدود ۱۲ میلیارد دلار رسانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، میزان ذخایر روسیه از اوراق خزانه‌داری آمریکا در یک ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته و به ۱۲.۰۲۴ میلیون دلار رسیده است، که ۵.۲۵ میلیارد دلار از آن اوراق بلندمدت هستند.

مسکو در سال گذشته شتاب بیشتری به روند کنار گذاشتن اوراق قرضه آمریکا داد. روسیه در سال گذشته دارایی خود از اوراق قرضه آمریکا را از ۹۶.۹ میلیارد دلار به ۱۳.۲ میلیارد دلار کاهش داد. بیشترین کاهش این ذخایر در ماه آوریل و می انجام شد و این کشور حدود ۸۱ میلیارد دلار، ذخایر اوراق قرضه آمریکای خود را کاهش داد. این در حالی است که سال ۲۰۱۰ میزان ذخایر روسیه از اوراق قرضه آمریکا به ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده بود.

جنگ تجاری آمریکا با چین هم باعث شده است این کشور، که بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان است، آرام آرام ذخایر خود را کاهش دهد. میزان ذخایر کنونی چین از اوراق قرضه آمریکا به ۱.۱۱ تریلیون دلار رسیده است، درحالی که در ماه آوریل ۱.۱۱۳ تریلیون دلار بود که این میزان بیش از ۱۰ میلیارد دلار کمتر از سطح این ذخایر در ماه مارس می‌باشد.