۰ نفر

سهام آسیایی افت کرد

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 367344
سهام آسیایی افت کرد

به دنبال افت سهام وال‌استریت پس از انتشار نشانه‌های اولیه‌ای از این که جنگ تجاری آمریکا و چین، به درآمدهای شرکت‌ها آسیب زده است، سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، به دنبال افت سهام وال‌استریت پس از انتشار نشانه‌های اولیه‌ای از اینکه جنگ تجاری آمریکا و چین، به درآمدهای شرکت‌ها آسیب زده است، تقاضا برای اوراق قرضه آمریکایی به عنوان سرمایه امن بالا رفت و سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد افت کرد، در حالی که شاخص نیکی ژاپن، به دنبال انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد صادرات این کشور در ماه ژوئن هم افت کرده است، با سقوط سنگین ۱.۹۷ درصدی روبرو شد.

در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۶۱ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۵۹ درصد پایین آمد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۶ درصد پایین آمد و کاسپی کره‌جنوبی، به دنبال کاهش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی، ۰.۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در وال‌استریت به دنبال اعلام نتایج عملکرد شرکت‌های مرتبط با تجارت، هر سه شاخص مهم سهام افت کردند. در ابتدای این هفته رییس‌جمهور ترامپ با تهدید وضع تعرفه جدید بر ۳۲۵ میلیارد دلار از واردات باقی‌مانده چین، تنش‌های تجاری بین دو کشور را بالا برد. این در حالی است که بازارها به شدت در مورد بازگشت مذاکرات تجاری مضطرب هستند.

دیشب وال‌استریت ژورنال گزارش داد که پیشرفت در مذاکرات تجاری چین و آمریکا به علت مساله محدودیت‌های ایجاد شده برای شرکت هوآوی، متوقف شده است.

نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری چین و آمریکا و تقاضا برای اوراق قرضه آمریکا، به عنوان سرمایه امن را بالا برد و سود این اوراق سقوط کرد.

سود اوراق ۱۰ ساله و ۳۰ ساله آمریکا به ترتیب به ۲.۰۶ درصد و ۲.۰۵۷ درصد، کاهش یافت.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۰۷.۷۲ رسید و شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان با اندکی تغییر در ۹۷.۰۹۹ واحد تثبیت شد.