۰ نفر

قراردادهای نظامی و تجاری بین آمریکا و قطر به امضا رسید

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۹
کد خبر: 365585
قراردادهای نظامی و تجاری بین آمریکا و قطر به امضا رسید

در سفر امیر قطر به واشنگتن، چندین قرارداد تجاری، دفاعی و حمل ونقل هوایی بین شرکت‌های آمریکایی و قطری به امضا رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خرید سامانه پدافند هوایی ازسوی وزارت دفاع قطر از یک شرکت آمریکایی و خرید چندین فروند هواپیماهای مسافری از شرکت‌های تولید کننده هواپیماهای بزرگ مسافری از جمله قراردادهای شرکت‌های قطری با شرکت‌های آمریکایی در سفر امیر قطر به این کشور است.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز گذشته به همراه هیأت تجاری و نظامی برای دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا عازم واشنگتن شد و این قراردادها در حضور امیر قطر و دونالد ترامپ در کاخ سفید به امضا رسید.

روزنامه قطری «الرایة» در این باره نوشت که سفر آل ثانی به واشنگتن با توجه به زمان و دستور کار آن از اهمیت زیادی برخوردار است و دو طرف تقویت همکاری مشترک را بررسی خواهند کرد و چندین توافقنامه برای تقویت شراکت استراتژیک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، انرژی، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقل هوایی امضا می‌شود.

این روزنامه نوشت که سفر امیر قطر به آمریکا همزمان با تحولات پرشتاب منطقه‌ای است به خصوص اینکه بحران قطر وارد سومین سال شده و تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نیز به طور بی‌سابقه‌ای ادامه دارد و همین امر مشورت مستقیم بین دوحه و واشنگتن به منظور حفظ ثبات منطقه، امنیت و صلح جهانی را ضروری کرده است.