۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بالاترین میزان بهره‌وری کار متعلق به کدام کشور است؟

۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷
کد خبر: 356200
بالاترین میزان بهره‌وری کار متعلق به کدام کشور است؟

بررسی جدیدترین آمار در خصوص کشورهایی که به ازای هر ساعت کار، بالاترین میزان سرانه تولید ناخالص داخلی را دارند، نشان داد؛ بهره‌وری در کشور ایرلند در صدر همه کشورهای جهان قرار دارد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ در گزارش اخیر ارائه شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، نام کشورهای مکزیک، کره جنوبی و یونان، همچنان در صدر لیست کشورهایی که بیشترین ساعات کاری را دارند، به چشم می‌خورد. در مکزیک، میانگین ساعات کاری در سال به 2557 ساعت رسیده است، این در حالی است که میزان ساعات کاری در کره‌جنوبی و یونان، به ترتیب 2024 و 2018 ساعت در سال اعلام شده است. به رغم این موضوع، با مشاهده این حجم بالای ساعات کاری در این قبیل کشورها، شاهد بهره‌وری قابل قبولی نیستیم. گفتنی است که میزان سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر یک ساعت کار، 21.6 دلار در مکزیک، 37 دلار در کره‌جنوبی و 38.9 دلار در یونان محاسبه شده است.

در مقابل، قابل ذکر است که میزان سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر ساعت کار در ایرلند 99.5 دلار، در نروژ 83.1 دلار و در آلمان 72.2 دلار بوده است. باید اشاره کرد که میزان ساعات کاری این سه کشور، پایین‌تر از ساعات کاری کشورهایی است که در ابتدا به آنها اشاره شد.

در نمودار ارائه شده، میزان سرانه تولید ناخالص داخلی کشورهای مختلف جهان، به ازای هر ساعت کار را مشاهده می‌کنید؛