۰ نفر

ترامپ: گزارش مولر مخالفان من را ناکام گذاشت

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۵۱
کد خبر: 355094
ترامپ: گزارش مولر مخالفان من را ناکام گذاشت

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت که گزارش بازرس مولر تمامی تلاش‌ها برای سرنگونی وی را ناکام گذاشته و دموکرات‌ها باید تحقیقات جعلی علیه وی را متوقف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت: گ. نتیجه گزارش مولر تمامی تلاش‌ها برای سرنگونی وی را ناکام گذاشت و دموکرات‌ها باید تحقیقات جعلی علیه وی را متوقف کنند.
وی همچنین اتهامات مطرح شده از سوی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره پنهان کاری در زمینه تحقیقات مولر را رد کرد.
گزارش خلاصه شده رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه پیش منتشر شد. 
این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آن‌ها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست. 
پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند.
به عقیده «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، در صورتی که ثابت شود ترامپ مبادرت به جلوگیری از اجرای عدالت و سنگ‌اندازی در روند تحقیقات مولر داشته است، می‌توان وی را مورد پیگرد قرار داد.